• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209747
+
-

رسوایی جدید صهیونیست‌ها؛ شلیک به خودی

احتمال قوی وجود دارد که شلیک به‌خودی ارتش اسرائیل، بر اثر پروتکل هانیبال صورت گرفته باشد

گزارش
رسوایی جدید صهیونیست‌ها؛ شلیک به خودی

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

یکی از بزرگ‌ترین حربه‌های تل‌آویو برای توجیه جنایات غیرانسانی رژیم‎صهیونیستی در نوار غزه به سلاحی علیه این رژیم تبدیل شده است. صهیونیست‌ها از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی با هجمه رسانه‌ای گسترده، اعضای حماس را به سلاخی غیرنظامیان اسرائیلی متهم کردند و مدعی بودند که شلیک به غیرنظامیان در 7اکتبر (15مهر) و در جشنواره موسیقی روستای رعیم در نزدیکی نوار غزه، عملیات نظامی آنان را در نوار غزه توجیه می‌کند. متحدان تل‌آویو نیز با استناد به دروغ بزرگ دست داشتن حماس در قتل‌عام حاضران در این مراسم، عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی تروریستی خوانده و تأکید می‌کردند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد؛‌ روایتی که حالا مشخص شده، اساس آن یک دروغ بزرگ بوده است. روزنامه عبری‎زبان هاآرتص به نقل از پلیس رژیم‎ صهیونیستی اذعان کرده که حماس از برگزاری این مراسم اطلاعی نداشته و این بالگرد آپاچی ارتش ‎صهیونیستی بوده که غیرنظامیان حاضر در این مراسم را به‌ اشتباه هدف گرفته است.

شلیک به‌خودی براساس پروتکل هانیبال
گرچه هاآرتص در گزارش خود موکدانه عنوان کرده که حمله بالگرد ارتش رژیم ‎صهیونیستی به غیرنظامیان در جشنواره موسیقی از سر اشتباه بوده، اما آنچه باعث شده تا برخی ناظران در این‌باره ابراز تردید کنند اصلی با عنوان «پروتکل هانیبال» است که از سال 1986در ارتش رژیم‎صهیونیستی به اجرادرآمده است. براساس این پروتکل، اگر یک نظامی اسرائیلی به‌دست جبهه مقاومت فلسطین اسیر شد، فرماندهان اجازه دارند برای جلوگیری از اسارت وی دست به هر اقدامی بزنند؛ حتی اگر این اقدام، جان سرباز به اسارت‌درآمده را با خطر مواجه کند. طبق این دستورالعمل ارتش اسرائیل وظیفه دارد که از ربوده شدن نیروهای نظامی جلوگیری کند، اما درصورت اسارت یک نظامی اسرائیلی کوشش می‌شود تا از طریق دستورالعمل هانیبال ‌یعنی «سرباز خودی را به هر نحو شده از بین ببر تا اسیر نشود» مشکل را رفع کند!

پروتکل هانیبال چیست؟
صهیونیست‌ها برای نامگذاری این پروتکل از ماجرای تاریخی ژنرال کارتاژی «هانیبال» استفاده کردند. هانیبال برای جلوگیری از اسارت توسط سربازان رومی با خوردن سم خودکشی کرد. پس از وقوع جنگ و درگیری بین رژیم حاکم بر اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال 1985، «پروتکل هانیبال» توسط نیروهای دفاعی اسرائیل تصویب شد. طبق این پروتکل ارتش اسرائیل وظیفه دارد تا از ربوده شدن نیروهای نظامی خود به هر طریق ممکن جلوگیری کند حتی با کشتن آنها! به گزارش روزنامه هاآرتص، دستوری که به‌عنوان بحث برانگیزترین دستور در تاریخ ارتش اسرائیل توصیف شده، این است که «یک سرباز مرده بهتر از یک سرباز اسیر است.» گزارش شده است که این دستورالعمل در آن زمان خشم و اعتراض را در ارتش اسرائیل برانگیخت و برخی از فرماندهان و خاخام‌ها آن را غیراخلاقی دانستند، هرچند سال‌هاست که در این‌باره سکوت اختیار شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید