• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209735
+
-

نژادپرست راحت آدم می‌کشد

یادداشت
نژادپرست راحت آدم می‌کشد

حسین کاظم‌زاده؛ پژوهشگر دین و اندیشه

تئودور هرتزل، از رهبران اصلی رژیم صهیونیستی 100سال قبل، در توجیه شکل دادن کشور اسرائیل در این نقطه جغرافیایی به نکته قابل تأملی اشاره کرد: برای اروپا، ما بخشی از دیوار در برابر آسیا خواهیم بود؛ پایگاهی از تمدن در برابر بربریت. این عبارت در نخستین کنگره صهیونیسم در سال ۱۸۹۷توسط هرتزل بیان شد.
بر این اساس، صهیونیست نه فقط حضور فلسطینیان را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه حتی آنها را انسان نمی‌داند. دکتر ناهوم گلدمن، رئیس وقت کنگره جهانی یهود در سال ۱۹۴۷ به فلسطینی‌ها به‌گونه‌ای غیرانسانی نگاه می‌کرد، همانگونه که دکتر ست کراسبی، استاد دانشگاه واشنگتن آمریکا بر این باور است که فلسطینیان انسان نیستند و عملکرد اسرائیلی‌ها در مواجهه با حیوانات، کاملا عادی و منطقی است.
صهیونیست‌ها بر این باور استوارند و پاکسازی قومی را افتخار می‌دانند تا آنجا که نفتالی بنت در واکنش به آزادی اسرا در سال ۲۰۱۳ توسط اسرائیل گفت: تروریست‌های فلسطینی باید تیرباران شوند و من پیش از این در زندگی‌ام، عرب‌های زیادی را کشته‌ام و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد؛ زیرا قرار نیست یک کشور فلسطینی در سرزمین کوچک اسرائیل وجود داشته باشد و این اتفاق نمی‌افتد. یک کشور فلسطینی برای ۲۰۰سال آینده یک فاجعه خواهد بود.
روزهای ابتدایی پس از طوفان‌الاقصی بود که یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر کرد و گفت: «برق، غذا، سوخت وجود نخواهد داشت؛ همه‌‌چیز بسته است؛ زیرا ما در حال مبارزه با حیوانات انسانی هستیم و براساس آن عمل می‌کنیم.»
دقیقا براساس این استکبار و خودبرتربینی این قوم است که مثل آب خوردن در این هفتاد و اندی سال آدم کشته‌اند.
فهرستی کوتاه از جنایاتشان را باید درنظر داشت تا عمق خباثت اینها را متوجه شد:
  خان یونس ۱۹۵۶: ۷۷۰ شهید      طنطوره ۱۹۴۸: ۲۵۰ شهید
  دیر یاسین ۱۹۴۸: ۳۶۰ شهید       اللد و الرمله ۱۹۶۹: ۱۷۶ شهید
  قبیه ۱۹۵۳: ۶۹ شهید               صبرا و شتیلا ۱۹۸۲: ۸۰۰ شهید
  جنین ۲۰۰۲: ۲۰۰ شهید               قانا ۲۰۰۶: ۵۴ شهید
جنایت در غزه (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰)
رژیم صهیونیستی پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمان فلسطین در ژانویه سال ۲۰۰۶ (دی‌ماه ۱۳۸۴) در اقدامی نژادپرستانه با هدف تنبیه مردم فلسطین به‌ویژه مردم نوار غزه که بیشترین آرای حماس از این منطقه بود، اقدام به محاصره کامل زمینی و هوایی این منطقه کرد.
در پی این محاصره کشنده، حتی از خروج بیماران فلسطینی برای مداوا به خارج جلوگیری کردند که در آن تا اواسط سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۳۸۰فلسطینی جان خود را از دست دادند. در این سال‌ها به‌ویژه اواخر سال ۲۰۰۸ تا اواسط ژانویه(دی‌ماه)۲۰۱۰، صهیونیست‌ها جنگی خانمان‌سوز علیه غزه راه انداختند که به تجاوز ۲۲روزه شهرت یافت. در این جنگ ۱۴۵۰شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.
نبرد غزه
در سال ۲۰۱۴(۱۳۹۳) کشتار بیش از ۲۰۰۰ فلسطینی که ۷۱۱ نفر از آنان کودکان و زنان بودند و افزون بر هزار مجروح، برگی سیاه را در دفتر رژیم صهیونیستی ثبت کرد.
همه این جنایات هم نه فقط با تأیید و پشتیبانی آمریکا و هم‌پیمانانش، بلکه در مواردی مثل همین کشتارهای اخیر غزه، با میدانداری آمریکا انجام می‌شود.
منشأ اصلی حکومت نژادپرست اسرائیل، حاکمیت نژادپرست آمریکاست؛ دولتی که سال‌هاست بازیچه اقلیتی صهیونیست برای به آتش کشیدن تمام دنیا شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید