• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209717
+
-

کاهش آمار حوادث گاز‌گرفتگی در تهران

پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسیدکربن برگزار شد

ایمنی
کاهش آمار حوادث گاز‌گرفتگی در تهران

وسایل گرمایشی منازل با آغاز فصل سرما راه‌اندازی می‌شوند و گاهی عدم ‌رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی گازی سبب‌شده که شاهد مرگ‌ومیر ناشی از حوادث احتمالی باشیم. با وجود این مدیران شهری از کاهش آمار حوادث گاز مونواکسیدکربن در تهران طی سال گذشته خبر دادند. با وجود این فراموش نکنیم که سال 1401، ۹۰۰نفر به‌دلیل مسمومیت مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این آمار می‌گوید: «باید همه دستگاه‌ها، رسانه‌ها و شبکه فضای مجازی را پای کار بیاوریم تا آمار مسمومیت مونواکسیدکربن کاهش پیدا کند.»
قدرت‌الله محمدی در پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسیدکربن که روز گذشته در منطقه‌۱۷ شهرداری تهران برگزار شد، می‌گوید: هر روز با گسترش شهرنشینی پیش‌می‌رویم و با گسترش شهر و شهرنشینی و گازکشی در شهرها، خطر مونواکسیدکربن هم وجود دارد. گرچه آمار حوادث سال‌گذشته به‌وسیله گاز مونواکسیدکربن در تهران کاهشی بوده است اما آمار مسمومیت گاز مونواکسیدکربن  در حاشیه شهر تهران، بافت فرسوده و خانه‌های کارگری بیشتر است.
محمدی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی خواست تا برای افزایش آگاهی مردم پای کار بیایند چراکه آموزش‌ شهروندی تأثیر بسزایی در کاهش مسمومیت ناشی از گاز مونواکسیدکربن در شهر خواهد داشت.
در ادامه این پویش برخی مدیران شهری به اظهارنظر پرداختند و اعلام کردند که طی ۱۰‌سال گذشته ۱۰هزار نفر در کشور به‌دلیل گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.
رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ در این خصوص گفت: آمار مسمومیت ناشی از گاز مونواکسیدکربن را در سال‌های مختلف بررسی کردم و آمار عجیب و بسیار خطرناک‌ بود.در ۶ماهه اول سال‌۱۴۰۰، ۱۸۳ نفر جان خود را به‌دلیل مسمومیت به‌وسیله گاز مونواکسیدکربن از دست داده‌اند. در ۶ماه اول سال‌۱۴۰۱، ۲۲۴‌نفر از هموطنان جان خود از دست داده‌اند و همچنین در ۶ماه اول‌۱۴۰۲، به ۲۷۴‌نفر افزایش یافت که یک زنگ خطر برای مردم و مسئولان است.
او به پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسیدکربن اشاره کرد: این پویش بسیار ارزشمند است. اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی‌ در بستر رسانه و استفاده از تکنولوژی روز در این مورد بسیار اهمیت دارد. طی ۱۰ سال گذشته ۱۰هزار نفر در کشور به‌دلیل گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند و تهران، خراسان‌رضوی و اصفهان در صدر آمار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید