• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209696
+
-

جوراب‌های سخنگو

ایده خوب
جوراب‌های سخنگو

مهتاب خسروشاهی

 نخستین فکر یا فکرهایی که پس از بیدار شدن از خواب به ذهن شما می‌رسد، چه افکاری است؟ اهل تنبیه خودتان هستید یا سعی می‌کنید برای موفقیت‌هایی که کسب می‌کنید و برای نعمت‌هایی که دارید، شکرگزار باشید؟ تا به حال شده جمله یا جمله‌هایی را برای تشویق خودتان در ذهن تکرار و یا آنها را جایی یادداشت کنید تا هر روز ببینید؟ فکر می‌کنید اگر جمله‌های مثبت را دائما روی جورابی که به پا کرده‌اید، ببینید چه اثری روی سلامت روان شما خواهد داشت.
 مادری اهل کانزاس در ایالات متحده در حال بافتن جوراب‌هایی با پیام‌های الهام‌بخش و تقویت‌کننده روحیه است. این جوراب‌ها که Notes To Self (پیامی به ‌خود) نام دارد، با قیمت 13.5دلار در دسترس است.
«لورا اشمیت» که در واقع خود بافنده این جوراب‌هاست، گروهی از زنان سرپرست خانوار را نیز حمایت می کند و آنها در بافتن این جوراب‌ها با او همکاری می‌کنند. این جورا‌ب‌ها با ماشین بافته شده و از انواع جوراب‌های ورزشی هستند. کف آنها حوله‌ای و دارای قوس کف جوراب است و رویه مشبک آنها امکان تنفس پا حین ورزش را فراهم می‌کند. برای بافت جوراب‌ها از الیاف صددرصد طبیعی استفاده می شود و برای آن‌که استحکام آنها سنجیده شود، نخستین بار در دوی ماراتن مورد استفاده قرار گرفتند. جوراب‌ها در رنگ‌های مختلفی بافته می‌شوند اما 3 رنگ مشکی، آبی و سفید بیشتر است. روی این جوراب‌ها جمله‌هایی مانند «من مطمئن هستم»، «من فوق‌العاده هستم»، « من شجاع هستم»، « من مادر عالی‌ای هستم» و «من باهوش هستم» نوشته شده است.
ایده تولید این جوراب‌ها مربوط به روزی است که لورا حال روحی خوبی نداشته و پاهایش را روی داشبورد خودرو خودش گذاشته بوده است. او فکر می‌کند تکرار یا نگاه کردن به جمله‌های تأکیدی مثبت می‌تواند آدم‌ها را از رنجی که تحمل می‌کنند، دور کند و به آنها انگیزه شروع دوباره دهد.
لورا هر روز صبح جورابی را که روی آن نوشته«من سخاوتمند هستم» می‌پوشد وسر کار می‌رود. تاکنون تولیدی لورا توانسته 135هزار جفت جوراب را به پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها و پناهگاه‌های زنان و کودکان نیازمند هدیه دهد. لورا اشمیت تولید این جوراب‌ها را بهترین اتفاق زندگی خود می‌داند و به آنها لقب «بهترین جوراب‌های تاریخ» را داده است. امکان خرید این جوراب‌ها با  10 درصد تخفیف در بعضی شبکه‌های اینترنتی فراهم است. اشمیت آنها را هدیه‌های خوبی برای سال نو میلادی می‌داند و تصمیم دارد میزان تولید آنها را در آستانه سال نو افزایش دهد. جوراب‌ها دارای بسته‌بندی ویژه‌اند و می‌توان آنها را به همان شکل هدیه داد. این شرکت هدیه‌های خود را برای سال نو میلادی کنار گذاشته و قرار است این جوراب‌ها به خیریه‌ها، مراکز نگهداری زنان و کودکان، بی‌خانمان‌ها و... نیز اهدا شود. علاوه بر جوراب به تازگی چشم‌بندهای خواب این محصول نیز با همان نوشته‌ها به بازار آمده است. لورا اشمیت احتمال می‌دهد که این طرح را روی محصولات دیگر نیز به‌زودی اجرا کند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید