• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209664
+
-

خداحافظ آینه عبرت!

درنته برای دومین‌بار بازنشسته شد

خداحافظ آینه عبرت!

رویستون درنته هم سرانجام از فوتبال خداحافظی کرد؛ در 36سالگی و انگار هزار سال بود که فراموش شده بود. درنته 5سال در رئال‌مادرید دوام آورد؛ حتی در دوران هلندی‌زدایی در این باشگاه که ستاره‌های بزرگی نظیر آرین روبن و وزلی اسنایدر هم از تیم کنار گذاشته شدند اما او که ضعیف‌ترین عملکرد را بین همه هموطنانش داشت، ماند. این بازیکن پرحاشیه 15باشگاه عوض کرد. یک‌بار در 29سالگی فوتبال را کنار گذاشت اما 2سال بعد دوباره به‌خاطر پول برگشت. او یکی از بهترین استعدادهای زیر 21سال اروپا بود که به رئال پیوست. درنته بخشی از تیم زیر 21سال هلند بود که سال2007 قهرمان یورو شد و در راه رسیدن به فینال، انگلیس را شکست داد. او در این تورنمنت به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. درنته خوشگذران بود و شب‌بیداری داشت و حتی در اتوبوس تیم هم نوشیدنی الکلی خورده بود.
وقتی 3ساله بود، پدرش در خیابان به قتل رسید و تا مدت‌ها این موضوع از او پنهان ماند. به درنته گفته بودند که پدرش در تصادف کشته شده است. خودش می‌گوید تا 30سالگی چیزهایی را تجربه کرده بود که دیگران در 200سال هم نمی‌توانند تجربه کنند. درنته در20‌سالگی به‌عنوان بهترین بازیکن اروپایی زیر 21سال به رئال رفت و در نخستین بازی‌اش گلی تماشایی به‌سویا زد. مردم توقع زیادی از این پدیده داشتند و هضم این موضوع برای یک پسر20ساله که افکارش حرفه‌ای نبود، سخت بود. او در کنار ستاره‌های بزرگی مثل کریستیانو رونالدو، بنزما، کاناوارو، نیستلروی، راموس، مارسلو، رائول، گوتی، اسنایدر و کاسیاس بازی کرد اما چیزی نشد. جر و بحث‌هایی که با مورینیو داشت، او را از رئال دور کرد: «مورینیو مرا از تیم جدا کرد. نمی‌خواست به بازیکنان تیم نزدیک شوم و تنهایی تمرین می‌کردم. حس مرگباری داشتم و آن موقع احساس می‌کردم که پرونده‌ام در رئال بسته شده است.» درنته در رئال با ساویو و گاگو، 2بازیکن آرژانتینی تیم هم به مشکل خورده بود: «یک روز درتمرین تیم 4بار متوالی از ساویولا خواستم توپ را به من پاس بدهد. او ایستاد و توپ را به من کوبید. در پایان تمرین به سمتش رفتم و به او گفتم چه شده. او گفت که من خیلی پررو هستم. از ضربه توپش دردم نیامد ولی از رفتارش دلم شکست.»
درنته در کشورهایی مثل انگلیس، هلند، اسپانیا، ترکیه، روسیه و امارات بازی کرد. او کارهای مختلفی را هم امتحان کرده است؛ مثل حالا که در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کند اما شغل اصلی‌اش در تلویزیون و برنامه‌سازی است. درنته شغل‌های بی‌ربط دیگری را هم تجربه کرده؛ خوانندگی رپ، بازیگری، کارشناسی تلویزیونی فوتبال، کارمند مراقبت‌های بهداشتی و متصدی مغازه مد... این بازیکن در این سال‌ها فقط یک بازی ملی برای تیم ملی بزرگسالان هلند انجام داد. او یک آینه عبرت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید