• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209581
+
-

آدرس‌کتاب‌فروشی‌های مشهد روی تابلوهای شهری

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، تابلوی راهنمای مسیر برای 19کتابفروشی قدیمی شهر مشهد نصب شد و این طرح تا نصب تابلوی راهنمای مسیر برای همه کتابفروشی‌های شهر ادامه خواهد داشت. شهردار مشهد با اعلام این خبر به همشهری گفت: «قصد ما از اجرای این طرح که برای نخستین بار در مشهد اجرا شده، هویت بخشی به کتابفروشی‌ها به‌ویژه کتابفروشی‌های قدیمی است.»
محمدرضا قلندر افزود: «آغاز این طرح در هفته کتاب و کتابخوانی بود، اما این طرح ادامه خواهد داشت تا برای همه کتابفروشی‌های قدیمی و در مرحله بعد برای کتابفروشی‌های جدید تابلوی راهنمای مسیر نصب شود.» شهردار مشهد درباره شناسایی کتابفروشی‌ها برای نصب تابلوی مسیر تأکید کرد: «این کار برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است و از این‌رو تابلو برای کتابفروشی‌هایی نصب می‌شود که ماهیت کتابفروشی داشته ‌باشند و فروش اقلام و محصولات فرهنگی دیگر اولویت آنها نباشد.»
قلندری یادآور شد: «فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید توسعه یابد و علاقه‌مندی شهروندان به خواندن کتاب افزایش یابد که البته این روند رو به رشد است. امیدواریم این اقدام در افزایش سرانه کتابخوانی در بین مردم تأثیر‌گذار باشد. تاکنون تابلوهای راهنما برای برخی از کتابفروشی‌های مشهد نصب شده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید