• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209553
+
-

شهرنگار را در 4صفحه بخوانید

نگاه
شهرنگار را در 4صفحه بخوانید

سیمین برادران؛ دبیر گروه شهری

کمتر از یک ‌ماه دیگر سی‌ودومین سالگرد روزنامه همشهری است؛ روزنامه‌ای که با چهره‌ای شهری شناخته شده و همیشه در زمینه مسائل حوزه شهری به‌خصوص شهر تهران دغدغه داشته است. برای این ادعا چنانچه بخواهیم مقایسه داشته باشیم باید گفت که رسانه‌های دیگر کمتر به موضوعات مدیریت شهری می‌پردازند و صفحه یا بخش اختصاصی شهری با این وسعت ندارند و همیشه به‌عنوان زیرحوزه اجتماعی به مسائل روز پایتخت می‌پردازند. از آنجا که در جهان تخصصی به سر می‌بریم شاید وقت آن باشد که مسائل شهر را در بستر خودش بررسی کنیم. گاهی قدم در حوزه اقتصادی می‌گذارد و گاهی مسائل اجتماعی را در خود جای داده است. گاهی بحث روز مسائل محیط‌زیست و گاهی مهندسان در تیررس هستند و اصلا گاهی مسائل سیاسی در کف شهر، موضوع اصلی بحث است. روزنامه همشهری از دیرباز صفحه‌ای جداگانه برای مسائل شهری درنظر گرفته و همیشه به‌عنوان مرجعی تمام و کمال برای سایر رسانه‌ها قلمداد می‌شود. در دوره ششم مدیریت شهری اما شاهد تغییرات کلان در همین بستر شهر بوده‌ایم. از آنجا که شهر به مثابه یک موجود زنده است، این پویایی در حوزه شهری روزنامه همشهری نیز دیده شده که در چند گام این تغییرات پیش رفته است.
قدم اول: علاوه بر یک صفحه که به اخبار روز حوزه مورد بحث می‌پردازد، ضمیمه‌های 4 صفحه‌ای هم تهیه شد تا هفته‌ای یک‌بار درمورد یک مسئله مهم بررسی‌های لازم انجام شود.
قدم دوم: یک صفحه به 2 صفحه افزایش پیدا کرد و همزمان با آن طرح جدید تحریریه جامع به این رویکرد جدید ملحق شد و از آنجا که دنیای روز با فضای مجازی و آنلاین در هم تنیده شده است، حوزه آنلاین و مکتوب به یکدیگر پیوسته و همکاران ما در روزنامه همشهری برای فضای روزنامه و آنلاین به‌صورت همزمان تولیدات خود را ارائه می‌دهند. از اثرات مثبت این اقدام، رویکرد جدید در رسانه‌هایی است که تنها در یک بعد خلاصه می‌شوند و از فضای تحلیل یا خبر روز جا می‌مانند و به‌صورت همزمان نمی‌توانند اخبار روز، تحلیل‌ها و موضوعات مهم را واکاوی کنند. در تحریریه جامع به‌صورت 360درجه‌ای مسائل حوزه شهری مورد بررسی قرار گرفته است.
قدم سوم: و خبر خوش اینکه در آستانه 32 سالگی همشهری قرار است در 4‌صفحه به موضوعات شهری بپردازیم تا حقی که شهروندان بر گردن مجموعه رسانه‌ای مؤسسه همشهری دارند، ادا شود. در صفحات جدید، تهران را به مثابه یک شهر پویا و زنده که متعلق به همه ایران است خواهیم دید و حتی از تجربه‌های جهانی برای بهبود شهر استفاده خواهیم کرد.
قدم چهارم را شما بردارید و به ما در سایت و سایر شبکه‌های مجازی همشهری بگویید که دوست دارید از کدام مسائل شهر برایتان بنویسیم و کجا واسط بین شما و مسئولان شهری باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید