• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 27 آبان 1402
کد مطلب : 209461
+
-

۷ سوپ مغذی و گرمابخش سرمای پاییز و زمستان

آرش نهاوندی؛ روزنامه‌نگار

سوپ فقط منبع گرما نیست، بلکه منبعی از مواد مغذی ضروری برای بدن در فصول سرد سال است. این مطلب نگاهی دارد به فهرستی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین سوپ‌های مغذی که می‌توانند به گرم‌کردن بدن در زمستان کمک کنند.

سوپ عدس
سوپ عدس سرشار از پروتئین و فیبر گیاهی، نه‌تنها یک غذای اصلی زمستانی است، بلکه خود منبعی غنی از مواد مغذی است.
سوپ آب مرغ و سبزیجات
این سوپ را در واقع می‌توان یک آبگوشت کلاسیک مرغ و سبزیجات توصیف کرد.
سوپ خامه‌ای گوجه فرنگی و ریحان
گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و هنگامی که در سوپ با ریحان ترکیب شود، به یک خوراکی لذتبخش برای تقویت سیستم ایمنی تبدیل می‌شود.
سوپ کینوا (خاویار گیاهی) و سبزیجات
سوپ کینوا و سبزیجات یک گزینه پر از مواد مغذی است. کینوا پروتئین کاملی را فراهم می‌کند، درحالی‌که مجموعه‌ای از سبزیجات رنگارنگ مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای یک لذت مغذی پاییزه و زمستانی تضمین می‌کنند.
سوپ جو و قارچ
سوپ جو و قارچ یک انتخاب دلچسب است که خواص قارچ را با خواص جو که خود از منابع غنی غذایی است، ترکیب می‌کند. این سوپ سرشار از فیبر و مواد مغذی ضروری و یک گزینه سیرکننده برای عصرهای سرد است.
سوپ ادویه‌دار کدوحلوایی
کدو حلوایی، یکی از غذاهای مورد علاقه در فصل‌های پاییز و زمستان است و در این سوپ ادویه‌دار در مرکز توجه قرار می‌گیرد. این سوپ سرشار از ویتامین‌های A و C، همراه با ترکیبی از ادویه‌های گرم‌کننده است.
سوپ مینسترون لوبیا و کلم
ترکیب لوبیا و کلم پیچ در سوپ مینسترون، یک خوراکی مقوی و پر از سبزیجات را ارائه می‌دهد (در زبان ایتالیایی به سوپ غلیظ سبزی ولوبیا و ماکارونی، سوپ مینسترونه گفته می‌شود).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید