• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 آبان 1402
کد مطلب : 209433
+
-

«رعد و برق»؛ کمدی حادثه‌ای به سبک فیلم‌های هوارد هاکس

بهروز افخمی: تلویزیون خانه من است


بهروز افخمی این روزها نامش برای سریال «رعد و برق» و فیلمی که می‌خواهد درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش بسازد، بر سر زبان‌هاست. جنجال‌هایی که درباره ساخت فیلم درباره قتل مهرجویی ایجاد شد، به‌گفته افخمی محصول این دیدگاه است که عده‌ای نه خودشان کار می‌کنند و نه چشم دارند ببینند دیگران کار می‌کنند. این کارگردان با بیان اینکه سریال «رعد و برق» را به‌صورت کمدی حادثه‌ای ساخته، آن را به برخی از فیلم‌های هوارد هاکس، کارگردان سینمای کلاسیک آمریکا ارجاع می‌دهد که به همین سیاق ساخته شده‌اند. افخمی روز جمعه با حضور در برنامه فرهنگی شبکه خبر به سؤالات حمیدرضا مدقق، مجری برنامه پاسخ داد و درباره لحن کمدی در سریال «رعد و برق» گفت:
«رعد و برق» یک اثر کمدی حادثه‌ای است که بهترین‌های آن در سینمای جهان ‌ و به هاوارد هاکس تعلق دارد. برخی از فیلم‌های او زمانی که ساخته شد چندان تحویل گرفته نشد و تازه دارند او را کشف می‌کنند. به گزارش مهر، افخمی درباره ژانر فیلم‌های فاجعه و اینکه برای ساخت این سریال به فیلم‌هایی مثل «بیدارشو آرزو» کیانوش عیاری یا دیگر فیلم‌های این‌گونه توجه داشته است، یا خیر گفت: ۲گونه می‌توان با فاجعه یا حوادث طبیعی برخورد کرد؛ یکی لحن کمدی حادثه‌ای است؛ یعنی کسانی که دنبال شر می‌گردند تا خطر کنند و دیگر اینکه بخواهیم تصوری از نگاه آخرالزمانی بدهیم و به ویرانی‌هایی بپردازیم که خبر از ویرانی بزرگ می‌دهند. من هم از ابتدا دنبال کمدی حادثه‌ای بودم.
وی در ادامه درباره نگاهش به سریال‌سازی‌ نیز گفت: تلویزیون خانه من است؛ با تلویزیون بزرگ شده‌ام و ترسی هم برای کار در آن ندارم و به خودم هم نوعی اعتماد دارم. برای سینمایی و پرده بزرگ خیلی می‌ترسم، اما برای تلویزیون ترسی ندارم.
افخمی درباره سرنوشت ساخت فیلمی درباره قتل داریوش مهرجویی ادامه داد: فعلاً درباره‌اش تحقیق می‌کنیم. اتفاقی شبیه این اگر در آمریکا رخ دهد، دستمایه فیلم‌ها و گزارش‌های تلویزیونی می‌شود، اما اینجا نه خودشان کار می‌کنند و نه چشم دارند‌ ببینند دیگران کار می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید