• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209314
+
-

برای سلامت قلب، روزانه چند قدم باید راه رفت؟

آرش نهاوندی؛ مترجم

قلب ما خود ماهیچه‌ای است که بیش از سایر ماهیچه‌ها و عضلات بدن نیاز به سوخت‌وساز و استراحت مناسب و مراقبت دارد. به نوشته روزنامه گاردین، در این مطلب چند متخصص قلب توصیه‌های خود را در مورد چگونگی حفظ این حیاتی‌ترین عضو بدن ارائه داده‌اند.

ورزش، کلید اصلی است
پروفسور دان آگوستین، متخصص قلب در «بیمارستان یونایتد بث» می‌گوید: اگر ورزش را یک قرص فرض کنید، احتمالا بهتر از هر قرصی خواهد بود که پزشک می‌تواند برای بهبود سلامت قلب به شما بدهد. آگوستین می‌گوید: سرویس ملی بهداشت بریتانیا ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط، مانند پیاده‌روی تند یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالاتر، مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری را توصیه می‌کند.
آگوستین می‌گوید: فقط با ورزش از وضعیت جسمانی صفر به ۱۰۰درصد نخواهید رسید، بلکه باید به این نیز فکر کنید که در طول روز چقدر می‌نشینید. استوارت می‌گوید: اگر هر روز ۱۰هزار قدم برمی‌دارید، خیلی خوب است. دکتر فیزا چودری، مشاور متخصص قلب در سنت بارتولومئو در لندن، می‌گوید که عصرها در خانه‌اش قدم می‌زند تا به این هدف برسد.

بررسی خطر حمله قلبی ارثی
آگوستین می‌گوید: اگر یکی از اعضای خانواده شما زیر ۶۰سال دچار حمله قلبی شده است، باید به پزشک مراجعه کنید. گراهام استوارت نیز می‌گوید: اگر والدین، خواهر و برادر یا خویشاوندی دارید که مشکل قلبی ارثی دارد، باید خودتان را معاینه کنید یا توسط پزشک عمومی معاینه شوید.

رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می‌کند
استوارت می‌گوید: برای بهبود سلامت قلب یک رژیم غذایی به سبک مدیترانه‌ای را توصیه می‌کنم؛ میوه، سبزیجات، آجیل و حبوبات برای عروق خونی و برای قلب مفید هستند.

ترک سیگار
تاروشا گوناواردنا، متخصص قلب و عروق که در بیمارستان رویال پاپورث در کمبریج کار می‌کند، می‌گوید: ترک سیگار می‌تواند به‌طور قابل توجهی طول عمر شما را بهبود بخشد. او همچنین توصیه می‌کند که خواب را حتما در اولویت قرار دهید؛ چرا که بازسازی‌های زیادی در زمان خواب اتفاق می‌افتد.

استرس، باعث ایجاد عادات ناسالم می‌شود
آیا شواهدی وجود دارد که براساس آن بگوییم اگر از نظر عاطفی استرس دارید، برای قلب شما مضر است؟ آگوستین می‌گوید: نمی‌توانم این را بگویم، اما اگر استرس زیادی دارید و ساعت بدن‌تان در همه زمان‌ها به‌شدت فعال است، از نظر بدنی به آن اندازه فعال نخواهید بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید