• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209263
+
-

راه‌اندازی پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت جهان در چین

کوتاه‌تر از گزارش
راه‌اندازی پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت جهان در چین

چین پرسرعت‌ترین اینترنت جهان را با پهنای باند 1200بیت در ثانیه راه‌اندازی کرد. رونمایی از این اینترنت با سرعت فوق العاده طی یک نشست خبری در دانشگاه تسینگ‌هوا در پکن انجام شد. وو جیان پینگ، رئیس مؤسسه علوم شبکه و فضای مجازی در دانشگاه تسینگ‌هوا، روز دوشنبه با استناد به گزارشی از شین‌هوانت، این خبر را اعلام کرد.
به گزارش گلوبال تایمز، ستون فقرات اینترنت پرسرعت نسل بعدی را به‌طور مشترک دانشگاه تسینگ‌هوا، شرکت چاینا موبایل، شرکت هواوی و سرنت دات کام ساخته‌اند و دارای یک شبکه انتقال کلی است که بیش از 3هزار کیلومتر را در بر می‌گیرد و3 شهر پکن، ووهان و گوانگژو را به هم متصل می‌کند.
این شبکه انتقال یک دستاورد فناوری بزرگ برای پروژه ملی زیرساخت فناوری اینترنت آینده (FITI) است. از زمان عملیات آزمایشی خود در 31ژوئیه امسال، پروژه FITI به‌طور پایدار و قابل اعتماد در حال کار است و تست‌های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این پروژه براساس فناوری‌های کلیدی داخلی چین مانند نسل بعدی روتر اصلی اینترنت 1.2T رابط IPv6 فوق‌سرعت فوق‌العاده پرسرعت و تجمیع مسیرهای چند شاخه فوق‌العاده بالا کار می‌کند. هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار FITI در داخل کشور چین ساخته می‌شوند. در حال حاضر، این شبکه با ظرفیت 400گیگابیت بر ثانیه مورد استفاده تجاری قرار گرفته است.
باتوجه به اینکه چین بزرگ‌ترین گروه کاربران اینترنت در جهان را دارد و تقاضای قابل توجهی برای اینترنت پرسرعت و پایدار ایجاد می‌کند، این توسعه بسیار مهم است. براساس گزارش مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین، تا ژوئن2023 تعداد کل کاربران اینترنت در چین به 1.079میلیارد رسیده است. باتوجه به این موضوع، چین به توسعه زیرساخت‌های شبکه خود ادامه می‌دهد. این کشور پرجمعیت تا 3‌ماه پیش درمجموع 3.19میلیون ایستگاه پایه 5G ساخته بود که بزرگ‌ترین زیرساخت شبکه جهان را تشکیل می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید