• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209144
+
-

این جدول گول‌زننده است

محمد ربیعی، سرمربی تیم شگفتی‌ساز لیگ امیدوار است بازیکنان ذوب‌آهن هم مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرند

این جدول گول‌زننده است

امیرحسین اعظمی

محمد ربیعی بدون شک یکی از بهترین مربیان لیگ تا اینجای فصل لقب گرفته است. او در حالی هدایت ذوب‌آهن را برعهده گرفت که گاندوها در چند سال اخیر نتایج چندان خوبی نگرفته بودند ولی به‌نظر می‌رسد ذوب‌آهن با این مربی به روزهای خوبش نزدیک شده است. البته ربیعی تأکید می‌کند که آنها فعلا نباید توجه زیادی به جدول داشته باشند. ربیعی درخصوص شرایط ذوب‌آهن دقایقی با همشهری گفت‌وگو کرد.

   عملکرد شما در 10بازی گذشته مورد تمجید رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفته و حتما خودتان هم بابت قرار گرفتن در رده دوم جدول احساس خوبی دارید؟
ابتدا باید از آنهایی که به تیم ما لطف دارند، تشکر کنم. این جدول گول‌زننده است چون تعداد بازی‌های بعضی از تیم‌ها به عدد10 نرسیده است. ما و بازیکنان نباید به جدول نگاه کنیم و چون ذوب‌آهن در مسیر خوبی قرار گرفته است، نباید توقعات غیرمعقولانه از این تیم داشته باشیم. ما دومین تیم جوان لیگ برتر هستیم و باعث افتخار من است که با این بازیکنان کار می‌کنم. این جوان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و سعی ما هم این است که این مسیر خوب را ادامه دهیم. امیدوارم در ادامه راه، خامی نکنیم و برای رسیدن به باورهایمان بجنگیم و دست از تلاش برنداریم.

   خودتان تصور می‌کردید در 10بازی ابتدایی چنین عملکردی داشته باشید؟
فکر نمی‌کردم سرنوشت من و ذوب‌آهن به هم گره بخورد و بعد از جدایی از مس رفسنجان، قرار بود به مسیر دیگری بروم ولی تقدیر الهی این بود که به ذوب‌آهن بیایم. هدف من از همان ابتدا تغییر نگرش در این تیم بود و حتی در مراسم معارفه از شعار «رویش باور جدید» در ذوب‌آهن استفاده کردم. ذوب‌آهن یک انتخاب چالشی برای من بود و دوست داشتم این چالش جدید را تجربه کنم. تا اینجا شرایط خوب بوده و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

   فکر می‌کنید در پایان لیگ جزو بالانشین‌ها باشید؟
دوست دارم این اتفاق رخ دهد و باید دید با این بضاعت چگونه جلو خواهیم رفت. امیدوارم برای دفاع از شخصیت تیمی خودمان، به خوبی مبارزه کنیم و بازیکنان هم بدانند که باید بیشتر تلاش کنند.

   کیفیت فنی لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟
نسبت به فصل قبل و 2فصل پیش بهتر است.

   زمین‌های چمن کیفیت خوبی ندارند؛ این یک چالش بزرگ برای فوتبال ما نیست؟
قبلا از من در مورد حضور بازیکنان باکیفیت خارجی در فوتبال ایران سؤال کردند که گفتم قبل از هر چیزی، بهبود زیرساخت‌ها از همه‌‌چیز مهم‌تر است. ما باید زمین مسابقه و زمین تمرینی خوبی داشته باشیم تا این فوتبال پیشرفت کند.

   کیفیت لیگ را چطور می‌بینید؟
لیگ ما که امسال لیگ بسیار باکیفیتی هم هست، بسیار نیازمند VAR است. اگر می‌خواهیم این لیگ به سمتی برود که ما پیشرفت‌های بهتری داشته باشیم، نیاز داریم در همه ابعاد خودمان را به پیشرفت نزدیک کنیم و حرفه‌ای شویم.

   بازی بعدی شما با استقلال صدرنشین لیگ خواهد بود. ارزیابی شما از این بازی چیست؟
استقلال تیم خوبی است و نتایج آنها نشان داده که تیم شایسته‌ای هستند. ما هم تیم شایسته‌ای هستیم و فکر می‌کنم بازی خوب و زیبایی خواهد شد. ذوب‌آهن یک باشگاه اصیل و ریشه‌دار است که هوادارانی بسیار خوب و پیشکسوتانی ارزنده دارد. خوشحالم که آنها حس خوبی به تیم دارند و امیدوارم در بازی با استقلال هم تیم را حمایت کنند تا بازی خوبی انجام بدهیم و نتیجه بگیریم.

   حرف آخر...
من برای تیم ملی و امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم اگر بازیکنی در تیم ما شایسته است، در دید کادر فنی تیم ملی هم قرار بگیرد ولی اگر این اتفاق هم رخ ندهد باز هم گلایه‌ای نداریم. من امیر قلعه‌نویی را می‌شناسم و می‌دانم که لیگ را رصد می‌کند و به جوان‌ها اهمیت می‌دهد.

ذوب‌آهن؛ شگفتی‌ساز بدون توپ
بعد از سپری شدن یک‌سوم از رقابت‌های این فصل لیگ برتر، ملوان و ذوب‌آهن تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ بوده‌اند و ذوب‌آهن بالاتر از ملوان با حضور در رتبه دوم جدول توانسته حواس همه را به‌ خودش معطوف کند. محمد ربیعی در بدو ورود به فولادشهر توانسته ذوب‌آهن را متحول کند و سبک جدیدی را در این تیم جا بیندازد. فوتبالی که تیم او بازی می‌کند متکی به دفاع و ضدحمله است و شاگردان او بعد از چند هفته ابتدایی توانسته‌اند در انتقال از دفاع به حمله به خوبی هماهنگ و متبحر شوند. جالب‌ترین نکته درباره سبزپوشان این است که آنها از لحاظ میانگین مالکیت توپ جزو 4تیم آخر لیگ هستند و 12تیم توانسته‌اند بیشتر از آنها توپ را در اختیار داشته باشند؛ اما از لحاظ شوت به دروازه حریفان، رتبه آنها هفتم است و به میانگین 10.9شوت به دروازه - ازجمله 2.7شوت داخل چارچوب - در هر 90دقیقه رسیده‌اند. ذوب‌آهن در بازی‌های خارج از خانه خیلی موفق‌تر از بازی‌های خانگی عمل کرده است. این تیم در جدول بازی‌های خانگی دوازدهم اما در جدول بازی‌های خارج از خانه با 4برد و 2مساوی طی 6بازی بهترین عملکرد را بین تمام تیم‌ها داشته است. تنها تیم‌های این فصل که خارج از خانه هیچ باختی نداشته‌اند ذوب‌آهن و سپاهان هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید