• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209069
+
-

هرگز نگو نورکوزن!

ژابی آلونسو از بایرلورکوزن یک مدعی بزرگ ساخته است

هرگز نگو نورکوزن!

هر بار که بایرلورکوزن بازی دارد، دهان هواداران رئال‌مادرید، لیورپول، بایرن‌مونیخ و رئال سوسیداد آب می‌افتد، چرا؟ چون اسطوره سابق این 4باشگاه هم‌اکنون سرمربی تیم نورکوزن سابق و لورکوزن فعلی است. او گزینه بالقوه سرمربیگری در هر 4تیمی است که نام برده شد. گویا در قرارداد این مربی بندی وجود دارد که اگر این تیم‌ها او را بخواهند، می‌تواند بایر را ترک کند. زمانی بایر چون همه‌جا دوم می‌شد و به قهرمانی نمی‌رسید، لقب Neverkuzen  را برایش انتخاب کرده بودند اما شاید با ژابی آلونسو هرگزی وجود نداشته باشد.
ژابی می‌گوید: «داخل تیم از رکورد حرف نمی‌زنیم. این آمارها به شما کمک نمی‌کنند که در بازی بعدی پیروز شوید.» اما همه بیرون از تیم، از رکورد حرف می‌زنند. یک برد فوق‌العاده دیگر (4بر صفر مقابل یونیون برلین، پدیده فصل پیش فوتبال آلمان) برای بایرلورکوزن04، آلونسو را با رکورد پپ‌گواردیولا برابر کرد. سرمربی لورکوزن با رکورد بایرن‌مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا در فصل 16-2015 برابر شد؛ ۳۱امتیاز از۱۱بازی اول بوندس‌لیگا. تیم او بهترین خط حمله اروپا را در اختیار دارد؛ درحالی‌که بازیکنانی مثل سردار آزمون، موسی دیابی، هودسون اودویی و... را در خط حمله از دست داده است؛ 17بازی، 16برد، بدون باخت، 14گل خورده، 59گل زده، صدرنشین گروه H لیگ اروپا، صدرنشین بوندس‌لیگا، تیم حاضر در نیمه‌نهایی فصل پیش لیگ اروپا که با ارائه بازی برتر نسبت به آاس‌رم از رسیدن به فینال باز ماند.
سرمربی اسپانیایی کاری کرده که بایرن با 29امتیاز بهترین تیم دوم تاریخ بوندس‌لیگا در پایان هفته یازدهم باشد. لورکوزن فقط یک بازی را نبرده؛ تساوی در خانه بایرن‌مونیخ. باخت به لورکوزن، نهمین باخت پیاپی یونیون در لیگ بود که پدیده فصل پیش بوندس‌لیگا را به انتهای جدول برد.
ژابی مربیگری را با تیم نوجوانان رئال‌مادرید آغاز کرد و سپس به تیم ب رئال سوسیداد رفت تا این تیم را که پشتوانه تیم اصلی است با بازیکنان زیر 21سال از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم ببرد. سپس فرصتی پیش آمد تا جای سیوانه را در لورکوزن بگیرد و تیم سوم فصل قبل‌تر آلمان را که در لیگ قهرمانان هم حاضر بود، از انتهای جدول نجات دهد. تیم زیرنظر او سبکی متفاوت پیدا کرد. روزهای اول اوضاع تیم از لحاظ دفاعی و هجومی خوب نبود اما به‌مرور بهتر شد. پس از 2‌ماه و پیش از تعطیلی جام‌جهانی میانگین تعداد پاس در هر بازی از 504پاس زیرنظر سیوانه به 554پاس رسید و در پایان فصل به 575پاس. دقت پاس نیز از 79درصد به 81درصد در‌ ماه اول و 82درصد تا پایان فصل ارتقا یافت. این آمار در فصل جاری در تمام رقابت‌ها تا میانگین 704پاس در هر بازی و 88.3 برای میانگین درصد پاس صحیح بهبود پیدا کرد. تیم بعدی بوندس‌لیگا بایرن است که 585پاس در هر بازی ثبت کرده و 88.1 درصد دقت پاس دارد؛ یعنی 120پاس کمتر از بایر. سبک فوتبال ژابی تیکی‌تاکای صرف و خسته‌کننده نیست؛ ترکیبی است از بازی مالکانه با بازی انتقالی. محور تیم حول ژاکا و پالاسیوس و البته فلوریان ویرتز ملی‌پوش بنا نهاده شده است. سیستم این مربی 3دفاعی و 1-2-4-3 است. ژابی 2وینگ‌بک عالی هم دارد؛ یکی فیرمپونگ هلندی دریبل‌زن که گزینه رئال‌مادرید است و دیگری گریمالدو که از بنفیکا آمده.

 از تیم ژابی، موسی دیابی با 55میلیون یورو به استون‌ویلا فروخته شد و سردار آزمون هم به آاس‌رم رفت. قرارداد قرضی هودسون اودوی هم تمام‌شده است. میچل بکر هلندی به آتالانتا پیوسته و دمیرابی و پائولینیو و آرانگوئس شیلیایی رفته‌اند. ستاره تیم کسی نیست جز ژابی آلونسو.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :