• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209047
+
-

قاتل کارمند وزارت دارایی به اعدام محکوم شد

34سال پیش در چنین روزی خبر صدور حکم اعدام برای قاتل کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی، تیتر مهم صفحه حوادث روزنامه‌ها بود. روزنامه کیهان در 23 آبان 68 در این‌باره نوشت: به حکم دادگاه شعبه 146کیفری یک متهم به قتل کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به اعدام، پرداخت دیه و شلاق و همدستش به اتهام سرقت به 3سال حبس محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار کیهان، «مهدی» کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال 64 با اتومبیل خود از منزل خارج شد و خبری از او به‌دست نیامد. موضوع به اداره آگاهی اطلاع داده شد و کارآگاهان تحقیقات وسیعی را آغاز کردند، لیکن آثاری از گمشده نیافتند. برادر مقتول در اوایل
سال 65 اتومبیل برادرش را در خوزستان مشاهده و جریان را به مأموران انتظامی اطلاع داد. اتومبیل توقیف شد و راننده اظهار داشت که اتومبیل را از شخصی به نام محمدرضا خریده است. محمدرضا دستگیر شد و در تحقیقات اولیه اعتراف کرد مهدی(مرد گمشده) را در منزلش به قتل رسانده و سپس بدن او را مثله کرده در بیابان‌های اطراف بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری رها کرده است. وی ادامه داد که با همکاری یکی از دوستانش به نام غلامرضا اموال مقتول را به سرقت برده اند. پرونده متهمین با حضور اولیای دم در دادگاه شعبه 146مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه حکم قصاص متهم ردیف اول را صادر کرد. درخصوص سایر اتهامات وی مبنی بر سرقت گذرنامه با توجه به ماده 108تعزیرات به 74ضربه شلاق و ارتکاب جعل با استفاده از ماده 28قانون موصوف به تحمل 74ضربه شلاق محکوم شد. براساس همین حکم متهم ردیف دوم غلامرضا به اتهام سرقت اموال مقتول به تحمل 3سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید