• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209043
+
-

گروگان‌گیری بر سر بنز و بی‌ام‌و

داخلی
گروگان‌گیری بر سر بنز و بی‌ام‌و

اختلاف میلیاردی خریداران بنز با فروشنده خودرو به گروگان‌گیری منجر شد. به‌گزارش همشهری، چند روز قبل مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از 9مرد به اتهام گروگان‌گیری شکایت کرد.
وی گفت: در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان چند خودرو راهم را سد کردند. 9مرد از ماشین‌ها پیاده شدند و با تهدید و زور مرا سوار بر یکی از خودروها کردند. آنها سرم را زیر صندلی بردند و دست و پایم را بستند. سپس به ساختمانی بردند و در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند. در آنجا با تهدید مرا مجبور کردند پای چندین کاغذ را امضا کنم و اثر انگشت بزنم. سپس مجددا مرا سوار خودرو کرده و در همان محدوده که سوارم کرده بودند، رهایم کردند. با این شکایت، تحقیقات مأموران زیرنظر بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران  آغاز شد. تیم تحقیق در گام نخست به بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در اطراف محل گروگان‌گیری وجود داشت پرداختند و شماره پلاک خودروهای گروگان‌گیران را شناسایی کردند.
با استعلام شماره پلاک، هویت مالکان 3خودرو شناسایی شد و آنها بازداشت شدند و در بازجویی‌ها اسرار گروگان‌گیری را فاش کردند. یکی از آنها گفت: ما هرگز تصور نمی‌کردیم کاری که انجام داده‌ایم، آدم‌ربایی محسوب می‌شود. فردی که ربودیم، دلال خودروست و ما را فریب داده بود. وی ادامه داد: این فرد خود را دلال خودروهای خارجی و لوکس معرفی کرد و به ما گفت می‌تواند خودروهای مدل بالای خارجی برای‌مان خریداری کند. از هر کدام از ما حدود 8تا 10میلیارد تومان برای خرید بنز و بی‌ام و گرفت اما به برخی ماشین نداد و به آنهایی هم که ماشین تحویل داده، پلاک موقت است که توقیف شده است.
او ادامه داد: ما که بر سر همین موضوع با فروشنده اختلاف داشتیم تصمیم گرفتیم وی را به خانه ببریم و با گرفتن برگه‌ای که امضا و اثر انگشت او پای آن است، مدرکی تهیه کنیم که ثابت کند پول‌های‌مان در اختیارش است. ما 5 نفر به همراه 4 نفر از دوستانمان، سر راه او قرار گرفتیم و وی را به دفتر یکی از دوستانمان بردیم و او را مجبور کردیم برگه‌هایی را با درج مبالغی که از ما گرفته بود، امضا کند. بعد هم دوباره او را آزاد کردیم و تصورش را هم نمی‌کردیم کاری که داریم انجام می‌دهیم جرم و مجازاتش سنگین است. با اعتراف گروگان‌گیران، بازپرس جنایی دستور بازداشت متهمان دیگر را نیز صادر کرد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید