• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209042
+
-

جنایت 17ساله به طناب دار گره خورد

رویداد
جنایت 17ساله به طناب دار گره خورد

پسر جوانی که از 17سال قبل به اتهام قتل دوست صمیمی‌اش بازداشت شده بود به دار مجازات آویخته شد. به‌گزارش همشهری، اواسط سال85 با کشف جسد پسری جوان در بندرعباس رسیدگی به این پرونده آغاز شد. او بر اثر اصابت ضربه‌ای به سرش جانش را از دست داده بود و به‌دلیل اینکه زمان وقوع جنایت هیچ‌کس در آنجا حضور نداشته، معلوم نبود که این جنایت توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای اتفاق افتاده است. در جریان رسیدگی به این پرونده پلیس 17مظنون را بازداشت کرد اما تحقیقات انجام شده نشان می‌داد که هیچ‌کدام از آنها در قتل دست ندارند. با این حال تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه مدتی بعد یکی از دوستان سابق مقتول به اتهام قتل دستگیر شد.
این متهم ادعا می‌کرد که در قتل نقشی ندارد اما بعد از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد. این رأی اما در دیوان عالی کشور نقض و برای بررسی مجدد به دادگاه فرستاده شد. رسیدگی به این پرونده سال‌ها طول کشید و بارها حکم دادگاه در دیوان نقض شد. در شرایطی که 14سال از این قتل می‌گذشت و تلاش‌ها برای کشف حقیقت راه به جایی نبرده بود، پلیس به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد متهم مدتی قبل از قتل به یکی از دوستانش گفته بود که یک کلت کمری خریده است. همین اطلاعات به سرنخ تازه‌ای در این پرونده تبدیل شد. زمان دفن جسد مقتول، علت اصلی فوت به درستی تعیین نشده بود. در این شرایط قاضی دستور نبش قبر صادر کرد و پزشکی قانونی در بررسی مجدد جسد روی جمجمه مقتول آثار عبور گلوله کلت کمری  راکشف کردند. این موضوع از یک سو و شواهدی که نشان می‌داد متهم مدتی قبل از جنایت کلت کمری تهیه کرده بود باعث شد که متهم بار دیگر در دادگاه محاکمه شود و این بار قاضی با استناد به شواهد و مدارک به‌دست آمده حکم قصاص صادر کرد. این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری بندرعباس فرستاده شد. در این میان مسئولان اجرای احکام، شورای حل اختلاف و مسئولان زندان تلاش زیادی برای صلح و سازش انجام دادند اما خانواده مقتول  حاضر به بخشش نبودند. قاتل حتی اعلام کرد حاضر است مدرسه‌ای به نام مقتول بسازد اما اولیای دم اعلام کردند به هیچ قیمتی حاضر به بخشش نیستند. در این شرایط بود که جوان محکوم به  پای چوبه دار منتقل شد.
او وقتی با چوبه دار مواجه شد به‌دست و پای پدر مقتول افتاد و از او درخواست بخشش کرد اما پدر مقتول که در تمام این سال‌ها مجازات قاتل و روشن شدن واقعیت را پیگیری می‌کرد تصمیمش را گرفته بود. در این شرایط بود که حکم اجرا شد تا پرونده این جنایت بعد از 17سال با طناب دار بسته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید