• شنبه 3 آذر 1403
  • السَّبْت 21 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 23
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209019
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/GZ7P7
+
-

شکست «مارول‌ها»

هالیوود
شکست «مارول‌ها»

فیلم ابرقهرمانی «مارول‌ها» در نخستین هفته نمایش در گیشه سینمای جهان به فروشی کمتر از انتظار دست یافت و رکورد ضعیف‌ترین افتتاحیه محصولات استودیو مارول را به نام خود ثبت کرد. فیلم «مارول‌ها» در نخستین هفته اکران جهانی خود ۶۳میلیون دلار در سطح کشورهایی به غیراز آمریکای شمالی و ۱۱۰میلیون دلار در سطح جهانی فروخت و این ارقام بسیار کمتر از انتظارات برای فیلمی با بودجه ۲۲۰میلیون دلاری محسوب می‌شود تا این فیلم ضعیف‌ترین نمایش آغازین جهانی را در دنیای سینمایی مارول به نام خود ثبت کند.  «مارول‌ها» سی‌وسومین فیلم از دنیای سینمایی ابرقهرمانی مارول و دنباله غول میلیارد دلاری ۲۰۱۹ یعنی فیلم «کاپیتان مارول» است که در هفته نخست اکران در سطح کشورهایی به غیراز آمریکای شمالی ۳۰۲میلیون دلار و در سطح جهانی ۴۵۵میلیون دلار فروخت و در کنار «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» ۲۰۱۸ و «انتقام‌جویان: پایان بازی» ۲۰۱۹ در میان پرفروش‌ترین آثار ابرقهرمانی تاریخ سینما قرار گرفت. «مارول‌ها» در هیچ‌یک از بازارهای خارجی نیز عملکرد قابل‌انتظاری نداشت و چین با ۱۱.۷میلیون دلار بزرگ‌ترین شروع خارج از ایالات‌متحده را برای این فیلم رقم زد، پس از آن انگلیس با ۴.۳میلیون دلار، اندونزی با ۳.۷میلیون دلار، کره با ۳.۵میلیون دلار و فرانسه با ۳.۱میلیون دلار قرار دارند. پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد کمپانی
 «Comscore» درباره آغاز ناامیدکننده فیلم «مارول‌ها» گفت: «بعد از دهه‌ها وفاداری تزلزل‌ناپذیر طرفداران به دنیای سینمایی مارول، به‌نظر می‌رسد ژانر ابرقهرمانی در یک دوراهی قرار داشته و نیاز به ارزیابی مجدد دارد که چه چیزی مخاطبان را به سمت سینماها سوق می‌دهد. مارول یک نام تجاری عظیم است که همچنان برای مخاطبان در سراسر جهان جذاب است، اما ممکن است نیاز به استراتژی‌های جدیدی برای اطمینان از موفقیت آینده داشته باشد. به گزارش اسکرین، پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای می‌گوید: با وجود کمترین فروش داخلی، یک‌بار دیگر اهمیت بازار بین‌المللی برای برند مارول ثابت شد. این فیلم اکنون برای جبران بودجه کلان تولیدش، به فروش در تعطیلات شکرگزاری دل بسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید