• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208998
+
-

آرای مجمع عمومی سازمان ملل؛ آینه افکار عمومی جهان

آرای مجمع عمومی سازمان ملل؛ آینه افکار عمومی جهان

رأی قاطع120کشور موافق در برابر14کشور مخالف با پیش‌نویس قطعنامه‌ برقراری آتش‌بس فوری در غزه نشان داد که به‌رغم جنگ رسانه‌ای گسترده صهیونیست‌ها و رویکرد جانبدارانه رسانه‌های غربی در پوشش تحولات غزه، جامعه جهانی باور دارد که دست صهیونیست‌ها به خون بی‌گناهان فلسطینی آغشته است.
 تنها ۱۲کشور در مخالفت با ضرورت برقراری آتش‌بس در مجمع عمومی سازمان ملل با آمریکا و اسرائیل همراهی کردند؛ امری که به نوشته گاردین از انزوای آمریکا حکایت دارد.
به اعتقاد تحلیلگران نتیجه رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل قابل توجه بود چون حتی فرانسه، اسپانیا و انگلیس هم از پیوستن به آمریکا در رأی مخالف به آتش‎بس خودداری کردند و واشنگتن در نهایت توانست آرای برخی از کشورهای جزایر اقیانوس آرام ازجمله جزایر فیجی، تونگا، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو و پاپوآ گینه‎نو را به‌دست آورد.
 ائتلافی که به رهبری آمریکا به قطعنامه رأی منفی دادند، تنها 7درصد از آرای مجمع عمومی را به‌خود اختصاص داده بود. حتی کشورهایی چون استرالیا، هند و انگلیس که از متحدان کلیدی آمریکایی‌ها به شمار می‌روند نیز ترجیح دادند که رأی‌شان ممتنع باشد. این قطعنامه گرچه غیرالزام‌آور است اما آینه‌ای از افکار عمومی جهان نسبت به جنایتی است که این روزها در نوار غزه درحال وقوع است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید