• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208980
+
-

جهان‌نما/هر 10 دقیقه یک کودک فلسطینی شهید می‌شود


یک سیاستمدار ایرلندی در سخنانی با انتقاد از رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تل آویو نوار غزه را تبدیل به یک جهنم کرده است. او در سخنانش می‌گوید که هر 10 دقیقه جان یک کودک در غزه گرفته می شود، اما اسرائیل مدعی دفاع از خود است؛ در حالی که بمباران غیرنظامیان، مجازات جمعی و قتل هزاران کودک دفاع از خود نیست. این سیاستمدار ایرلندی خواستار مقابله جهانی با اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است.  دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده که شمار شهدای غزه تا این لحظه از 11100 نفر فراتر رفته است و بیش از 8 هزار نفر از شهدا، زن و کودک هستند.

صحنه‌هایی دردآور از پدران و مادران داغدار در غزه

فیلم‌هایی از پدران و مادران فلسطینی منتشر شده که فرزندانشان در حملات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی پر پر شده‌اند، با این حال بسیاری از رهبران جهان همچنان سکوتی خفت‌بار در پیش گرفته و نظاره گر جنایت در غزه هستند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که گزارش‌هایی در مورد مفقود شدن 2700 نفر از جمله 1500 کودک در زیر آوار در مناطق مختلف این باریکه دریافت کرده است.


تظاهرات روبه‌روی خانه بایدن در حمایت از فلسطین

هزاران آمریکایی با برپایی تظاهرات مقابل منزل «جو بایدن» در ایالت دلاور خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند. گفته می‌شود در لحظاتی از این تجمع، نیروهای پلیس آمریکا با معترضان جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، درگیر شدند. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه اعلام کرد به زودی که شمارش معکوس برای توقف خدمات در بیمارستان‌های شمال نوار غزه و از کار افتادن آنها به دلیل کمبود سوخت آغاز می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید