• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208947
+
-

خبرهای حال خوب‌کن از گوشه و کنار ایران

چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، یک روز خوب بسازند.

گروه جهادی در مناطق سیل‌زده
امکان ندارد که جایی دچار یکی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی شوید و مردم برای کمک نیایند پای کار. هر کجا که زلزله یا سیلی رخ می‌دهد، اولین گروه امداد، گروه‌های مردمی و جهادی هستند. این بار هم در پی جاری‌شدن سیلاب در بخش‌هایی از استان گلستان و آسیب به برخی مناطق این استان از جمله شهرستان‌های گنبد، آزادشهر و کلاته، نیروهای امدادی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و گروه‌های جهادی و مردمی در منطقه آسیب‌دیده حضور پیدا کرده و یاری‌رسان مردم آسیب دیده شدند. با بررسی صورت‌گرفته توسط نیروهای تخصصی و امدادی بنیاد احسان اقلام امدادی از جمله، ۱۵ هزار آب‌معدنی، ۳۰۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده، ۳۰۰ تخته پتوی امدادی، ۱۰۰ دستگاه بخاری‌برقی، ۳۰ تخته چادر اسکان اضطراری و ۵ رول موکت به این منطقه ارسال شده است.

کلاس درس جایگزین کانکس می‌شود
درس خواندن در یک اتاقک آهنی کوچک چه در گرمای تابستان که دیوارهای این اتاقک را تفتیده می‌کرد، چه حالا که در سرما، هیچ چیزی نمی‌تواند این چهاردیواری آهنی را گرم کند، کار سختی است. خیلی از بچه‌های مناطق محروم، در این کانکس‌ها درس می‌خوانند و از سرما و گرما آسیب می‌بینند، اما خبر خوب این است که هر سال از تعداد این کانکس‌ها کم می‌شود و امسال هم تاکنون ۳۶۳ کانکس با ۶۰۰ کلاس درس جایگزین شده‌ است و ۷۱۰ کانکس باقی مانده که تا پایان سال این تعداد نیز با اولویت کانکس‌های بالای ۱۰ دانش‌آموز ساماندهی می‌شوند. در واقع تعداد کل کانکس‌های درس در کشور ۱۰۷۳ مورد بود که از این تعداد ۳۶۳ کانکس جمع شده و ۷۱۰ کانکس درس باقی مانده است که امیدواریم به زودی کل این کانکس‌ها جمع‌آوری و کلاس‌های درس جایگزین این اتاقک‌های آهنی شود.

اکران فیلم سینمایی در شاد
آخرین خبر بامزه و خوبمان هم اکران آنلاین یک فیلم سینمایی در شبکه آموزشی شاد برای بچه‌هاست! پویانمایی بلند سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری که یک سال قبل در این روزها روی پرده سینما به نمایش درآمد، به زودی در نرم‌افزار شاد اکران آنلاین می‌شود. «لوپتو» نخستین فیلمی است که در این نرم‌افزار به اکران آنلاین می‌رسد. هنوز روشن نیست آیا نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی در این نرم‌افزار، پس از این پویانمایی نیز ادامه خواهد داشت یا نه، اما فعلا ‌طبق تبلیغات صورت‌گرفته در نرم‌افزار شاد، اکران آنلاین این اثر با اهدای جوایز ویژه‌ای به تماشاگران همراه است. هنوز بهای بلیت «لوپتو» اعلام نشده، اما با توجه به وابستگی نرم‌افزار به وزارت آموزش و پرورش، امکان اکران آنلاین این فیلم به صورت رایگان هم وجود دارد.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید