• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 22 آبان 1402
کد مطلب : 208936
+
-

جزئیات خسارت سیل آبان در 4 استان

اوضاع، کمی در استان‌های سیل‌زده آرام گرفته است؛ بارندگی‌ها فروکش کرده و خبری از هشدارهای جدید در این روزها نیست. پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی هم نشان می‌دهد تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت افزایش می‌یابد و بارندگی‌های جدید از چهارشنبه آغاز می‌شود.

آمار سیل تابستان و پاییز
محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که برای سرکشی به استان‌های سیل‌زده به استان گلستان سفر کرده بود، گفت که تابستان امسال ۱۹مورد سیل در 7استان کشور که اغلب در شمال بود، به وقوع پیوسته است.
شروع پاییز اما با سیل و آب‌گرفتگی در 13استان همراه بود که از میان همه آنها باز هم استان‌های شمالی خسارت بیشتری دیدند؛ مازندران، گلستان، گیلان و سمنان که حالا آمار و ارقام مربوط به برآورد اولیه خسارت‌هایشان هم منتشر شده است.

چهارشنبه منتظر باران باشید
سازمان هواشناسی با صدور هشدار افزایش آلودگی هوا در ۹شهر ازجمله تهران تا سه‌شنبه از آغاز بارش‌ها در نوار غربی طی روز چهارشنبه ۲۵آبان خبر داد. روز چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز می‌شود و روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی در جنوب غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، جنوبی و مناطقی از جنوب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین پنجشنبه در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق همراه با گردوخاک است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید