• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 آبان 1402
کد مطلب : 208808
+
-

شغل پاره‌وقت

مربیگری در عربستان یک کار فصلی است

شغل پاره‌وقت

کریستیانو رونالدو تابستان سرمربی اسپانیایی النصر را اخراج کرد و حالا بنزما باعث برکناری سرمربی پرتغالی الاتحاد شده است و شاید به‌زودی ریاض محرز هم سرمربی الاهلی را به درهای خروجی هدایت کند. باشگاه‌های عربستانی این فصل برای اخراج سرمربیان خود خویشتن‌داری بیشتری به خرج داده‌اند. البته بسیاری از آنها پیش از آغاز فصل دست به تغییرات زدند، سرمربیان خود را برکنار کردند و مربیان خارجی مشهور آوردند. این فصل همه تیم‌های لیگ عربستان مربی خارجی دارند و از بین 18تیم فقط سرمربی یک تیم داخلی بود. با این حال در چند روز اخیر باشگاه‌هایی مثل الاتحاد و الاهلی باز هم روی نیمکت تغییرات داشتند و مربیان خود را کنار گذاشتند.
پس از شکست در لیگ قهرمانان مقابل حریف عراقی و کسب نتایج ضعیف در این فصل، باشگاه الاتحاد نونو سانتو، سرمربی پرتغالی را که سابقه مربیگری در ولوز و تاتنهام را داشت، برکنار کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان با جذب کریم بنزما، کانته و... انتظار کسب چنین نتایجی را نداشت. مشکل نونو رابطه نامناسبش با کریم بنزما بود. او یک‌بار در رختکن از کریم و دیگر بازیکنان انتقاد کرد و این کارش واکنش تند بنزما را به‌دنبال داشت. همان موقع بود که برکناری نونو قطعی ولی فقط مشمول مرور زمان شد. حتی شایعاتی درباره آمدن پائولو مالدینی هم به این باشگاه مطرح شد. مالدینی که در این فصل از مدیریت ورزشی باشگاه آث میلان برکنار شده، قرار است به‌عنوان رئیس الاتحاد آغاز به‌کار کند.
بنزما منتظر بود نونو اخراج شود تا درخشش را شروع کند. در نخستین بازی پس از تغییر مربی، کریم بنزما در پیروزی 4بر2مقابل ابها هت‌تریک کرد و یک پاس‌گل داد تا تیمش با 24امتیاز و فاصله 11امتیازی با الهلال صدرنشین، تا رده پنجم جدول بالا برود. نخستین برد این تیم در لیگ، بعد از ۴ناکامی و با جانشین موقت نونو اسپیریتو سانتو به‌دست آمد. این نخستین هت‌تریک بنزما با پیراهن الاتحاد بود و کریم به اندازه ۶بازی قبلی گل زد. هنوز گزینه‌ قطعی برای نیمکت الاتحاد مطرح نشده اما قطعا مربی بعدی هم خارجی خواهد بود. گفته می‌شود جولن لوپتگی، سرمربی سابق رئال، سویا و تیم ملی اسپانیا در آستانه پذیرش هدایت الاتحاد و عقد قراردادی تا سال ۲۰۲۶ است. پیش از این خبرگزاری سعودی اسپرت مدعی شده بود هانسی فلیک نیز یکی از جدی‌ترین گزینه‌های الاتحاد برای مربیگری این تیم است.
در باشگاه الاهلی هم اتفاقاتی رخ داده است. ریاض محرز اعتراف کرده است که نتایج تیم در خور ستاره‌هایی که دارد، نیست. این تیم در هفته دوازدهم درحالی‌که با 2گل از ضمک پیش بود، کامبک خورد و مساوی کرد. الاهلی با این تساوی شانس رسیدن به رده دوم جدول را از دست داد. ماتیاس یایسله که تابستان گذشته با قراردادی 3ساله سرمربی الاهلی عربستان شد، مورد انتقاد اعضای هیأت‌مدیره است و آنها او را برای هدایت ستاره‌های تیم، بسیار جوان و بی‌تجربه می‌دانند. شاید اخراجی بعدی او باشد.
رکورد اخراج مربی در سال‌های اخیر در دست باشگاه النصر است که ظرف 2سال 7مربی اخراج کرده. آخرین مربی اخراجی این تیم رودی گارسیا بود که بلافاصله به ناپولی رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید