• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 آبان 1402
کد مطلب : 208736
+
-

تفکر لیبرالیسم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند

لطف‌الله فروزنده*

جنایاتی که اسرائیل در یک ماه اخیر در غزه انجام داده نشان از عمق فاجعه و ماهیت تمدن غربی دارد. این حملات اسرائیل به زنان، بیمارستان‌ها و مردم ماهیت کثیف تمدن غرب را نشان می‌دهد؛ لیبرالیسمی که ادعای حمایت از انسان، آزادی، کودکان و زنان را دارد، امروز ماهیتش رسوا شده و حمایت آمریکا و اروپا از این جنایت، همچنین سکوت و حتی تجهیز اسرائیل، پوچی تفکر لیبرالیسم را روشن ساخته است.
امروز خطاب به تمام روشنفکران داخلی و خارجی باید گفت که این تمدن لیبرالیسم که بر مبنای تفکرات ماکیاولی شکل گرفته، اساسا برای آنکه به نتیجه و قدرت برسد، هرکاری انجام می‌دهد و در این تفکر جایی برای اصول انسانی وجود ندارد. به‌نظر بنده، این شرایط نشان می‌دهد که بشریت امروز در دنیا نیاز به تفکر و مکتبی دارد که بر مبنای عدالت و انسانیت شکل گرفته باشد که این تمدن، تمدن اسلامی است.
در ‌جنگ غزه با اسرائیل فضایی فراهم شده تا مردم دنیا ماهیت کثیف لیبرالیسم را بشناسند و درک کنند که این تفکر به‌دنبال حاکمیت ارزش‌های ضد‌انسانی است‌. غزه باعث شد مردم جهان بفهمند که لیبرالیسم ناجی بشریت نیست و ناجی بشریت، تنها تفکر توحیدی است و تمام کسانی که تعهدی به این تفکر ‌دارند، از این فرصت طلایی استفاده کنند و ابعاد نظام توحیدی و اسلامی را برای مردم بیان کنند.
در شرایط فعلی لازم است دانشگاه‌ها با برگزاری همایش‌ها، نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگو با نخبگان جهان، نقدی را که برای لیبرالیسم بود، آشکار و ماهیت اصلی را برای بشریت مشخص کنند. به‌نظر می‌رسد امروز دیگر پایان لیبرالیسم است و با این اقدامی که این تفکر در غزه انجام داد، به پایان تاریخ خود رسیده، بنابراین بشریت رویکردی جدید پیدا خواهد کرد و تمدنی که برپایه ارزش‌های اسلامی و توحیدی است، شکل خواهد گرفت.
هر کمکی بتوانیم برای مردم غزه داشته باشیم، دریغ نخواهیم کرد و این نگاه در سطح کشور وجود دارد. البته برخی افراد خودباخته که باید به هویت ایرانی‌شان هم شک کرد، اظهارنظرهایی می‌کنند اما این را نمی‌دانند که مردم غزه برای امنیت ما هم می‌جنگند؛ درواقع زمانی که آمریکا و اسرائیل در این جنگ موفق شوند، نه‌تنها امنیت ایران ، بلکه کل جهان به خطر خواهد افتاد.

* فعال سیاسی


 

این خبر را به اشتراک بگذارید