• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 آبان 1402
کد مطلب : 208725
+
-

زاکانی: پرچم انقلاب به‌دست شهید طهرانی‌مقدم برافراشته شده است

شهردار
زاکانی: پرچم انقلاب به‌دست شهید طهرانی‌مقدم برافراشته شده است

مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران با حضور سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، خانواده معظم این شهید والامقام و زائران شهدا در قطعه ۲۴گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) و در جوار مزار شهید طهرانی‌مقدم برگزار شد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم گفت:‌ ما از فقدان شهید طهرانی مقدم بسیار غمگین هستیم، اما اگرچه این شهید سعید به ظاهر در بین ما نیست، ولی همان‌طور که خداوند وعده داده است شهدا نزد خداوند بزرگ و متعال زنده‌اند و روزی می‌خورند و هم محدودیت‌های دوره حیات ظاهری را ندارند؛ از این‌رو شهدا بیشتر و بهتر می‌توانند به ما کمک کنند. وی با بیان اینکه پرچم انقلاب به‌دست شهید طهرانی‌مقدم برافراشته است، افزود:‌ به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و شهید طهرانی‌مقدم نیز به‌عنوان یک عالم دانشمند و مجاهد نستوه همواره یک عنصر اثرگذار در عرصه حیات انقلاب اسلامی بوده و خواهد ماند.
شهردار تهران گفت: شهید چمران فرمود شیپور جنگ را بنوازید تا مرد از نامرد تشخیص داده شود. مدعی زیاد است، اما باید به‌درستی عمل کرد؛ چون ممکن است خیلی‌ها عمل کنند، ولی فقط به مهم‌ها بپردازند و از اهم‌ها باز بمانند؛ در نتیجه آثار و تبعات غفلت آنها حتی اگر خیلی هم خوب کار کرده باشند، گریبانگیر همه می‌شود. به هر روی شهید طهرانی‌مقدم کسی بود که به اهم و مهم می‌پرداخت و در نهایت این توفیق را یافت که نایب امام‌زمان(عج) تجلیلگر او باشد.
شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اگرچه ایام نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی ایام غم‌انگیزی است، اما ایام پرافتخاری نیز برای ما محسوب می‌شود؛ چراکه رژیم صهیونیستی پیش‌تر توانسته بود ظرف چند روز چند کشور عربی را زمین‌گیر کند، اما امروز تنها با بخشی از جریان مقاومت درگیر و زمینگیر شده است. زاکانی با بیان اینکه امروز دعوا سر مشروعیت است، ادامه داد:‌ اساس عملیات طوفان‌الاقصی مشروعیت‌زایی و ایجاد اعتبار برای جبهه مقاومت و مشروعیت‌زدایی از نظام سلطه و غده سرطانی آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است؛ لذا اگر امروز جمع گسترده‌ای در لندن، پاریس و آمریکا تظاهرات و نسبت به جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل اعتراض می‌کنند، دلیلش این است که فقدان مشروعیت اسرائیل در ذهن آنها مسجل شده و دیگر جنایتکاری این رژیم را تاب نیاورده و به میدان آمده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید