• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208567
+
-

جزئیات تازه از مرگ یک متهم در دادگاه انقلاب

چند روز پس از مرگ یکی از متهمان امنیتی هنگام محاکمه در دادگاه انقلاب شماری از شاهدان حادثه ازجمله وکیل مدافع متهم جزئیات تازه‌تری از چگونگی وقوع این حادثه را بازگو کردند.
به گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، روز شنبه 13آبان‌ماه ۱۴۰۲، دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمی به نام سعید خادمی و 2متهم دیگر بود که در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد؛ درحالی که این متهم بازداشت نبود و از منزل خودش به دادگاه آمده بود. در شرایطی که قاضی در حال رسیدگی به پرونده بود ناگهان این مرد بد حال شد و با وجود انجام اقدامات درمانی جانش را از دست داد.
به‌دنبال این حادثه برخی رسانه‌های معاند اعلام کردند که پزشک مستقر در دادگاه انقلاب دیر بر بالین این فرد حاضر شده است. این ادعا در شرایطی مطرح شد که یک مقام مسئول در دادگاه انقلاب تهران با رد این ادعا جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: طبق صورتجلسه دادگاه متهم ساعت 9:23دقیقه حالش بد شد و براساس تصاویر دوربین‌های مداربسته دادگاه ساعت 9:28دقیقه پزشک دادگاه انقلاب بالای سر او حاضر ‌شد. با شروع اقدامات پزشکی از طرف پزشک مستقر با اورژانس نیز تماس گرفته شد که امدادگران اورژانس نیز ساعت 9:38دقیقه به محل رسیدند.
از سوی دیگر سورا عسکری راد، وکیل متوفی نیز در این‌باره گفت:‌ در جلسه دادگاه3 متهم حضور داشتند که بنده و پدرم به‌عنوان وکلای سعید خادمی و2 وکیل دیگر نیز به‌عنوان وکلای2 متهم دیگر در دادگاه حضور پیدا کردیم. جلسه رسیدگی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران تشکیل شد، برخورد قاضی و مدیر دفتر شعبه بسیار خوب بود و جو دادگاه اصلا متشنج نبود. قبل از شروع دادگاه چندین بار به موکلم تأکید کردم که قاضی شعبه ۲۹ احکام سنگین صادر نمی‌کند و نسبت به حکم صادره نگرانی نداشته باشد. او ادامه داد: در جلسه دادگاه موکلم نفر دومی بود که باید از خود دفاع می‌کرد، اما قبل از پاسخ به سؤال دوم قاضی، حالش بد شد و بر زمین افتاد. پزشک مستقردر دادگاه انقلاب بلافاصله در جلسه حضور پیدا کرد و اورژانس نیز بموقع رسید، ولی احیا فایده‌ای نداشت و متأسفانه موکلم فوت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید