• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20856
+
-

جزئیات تازه از پرونده ایرانشهر

دادستان مرکزی سیستان و بلوچستان جزئیات تازه‌تری از حادثه ایرانشهر را بازگو کرد و از تحت تعقیب قرار گرفتن امام جمعه مسجد نور و روابط عمومی فرمانداری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌موحدی‌راد گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده باید نحوه ارتباط بین شاکی و متهم از این حیث که از قبل ارتباطی بین این دو بوده یا نه، بررسی شود و در این راستا تماس‌های گرفته شده و پیامک‌های رد و بدل شده کمک شایانی به شفاف‌سازی‌ موضوع خواهد کرد. معمولا در بررسی اینگونه پرونده‌ها ارتباط کاری بیشترین مورد را به‌خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اعلام جرم علیه مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، گفت: از آنجاکه ایشان به نقل قول از فردی که در قانون، نشر اکاذیب خوانده می‌شود اقدام به خدشه‌دار کردن افکار عمومی از طریق تریبون نمازجمعه کرده‌اند علیه ایشان اعلام جرم شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

همچنین روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر نیز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد؛ چراکه از نظر قانونی هیچ نهادی حق ورود به محتویات پرونده‌های دستگاه قضایی را ندارد؛ درحالی‌که این فرد با پرداختن به این موضوع و بزرگ‌نمایی تعداد شاکیان از ۴نفر به ۴۱ نفر که نشر اکاذیب است به تشویش افکار عمومی پرداخته است.
موحدی‌راد ادامه داد: با انتشار این خبر معاندان و دشمنان در تلاشند تا در این خصوص سیاه‌نمایی کنند و با مانور دادن در شبکه‌های اجتماعی جامعه را متشنج کنند که از این‌رو رسانه‌ها نقش مؤثری در تنویر افکار عمومی دارند. در تلاشیم تحقیقات این پرونده هرچه زودتر به اتمام برسد و پرونده در مرکز استان و سپس دیوان‌عالی کشور رسیدگی شود و احکام متهمان پرونده به زودی اجرا شود.

از سوی دیگر نماینده ایرانشهر از ابراز تمایل تعدادی از اعضای فراکسیون زنان و کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس برای سفر به ایرانشهر برای بررسی ابعاد تعرض و تجاوز به تعدادی از دختران این شهرستان خبر داد. محمدنعیم امینی‌فرد به ایسنا گفت: وضعیت شهر آرام و پیگیری‌ها در حال انجام است. هم‌اکنون یک نفر درباره این پرونده دستگیر شده و یک نفر هم خود را معرفی کرده است و هماهنگی خوبی بین پلیس و دستگاه قضایی در این پرونده وجود دارد. در مجموع با توجه به حساسیت ایجاد شده پرونده سیر مناسبی را طی می‌کند و امیدواریم به زودی نتایج بررسی های اولیه اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید