• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208552
+
-

یک استعفا و چند گمانه‌زنی

چرا مرضیه برومند از مدیریت خانه سینما کناره‌گیری کرد

یک استعفا و چند گمانه‌زنی

1 عصر روز سه‌شنبه، ۱۶آبان، متنی از سوی هیأت‌رئیسه خانه سینما برای رسانه‌ها ارسال شد که مضمونش پذیرش استعفای مرضیه برومند از مدیرعاملیخانه سینما بود. نکته جالب توجه تاریخ استعفای برومند بود.

2 و اما دلایل استعفا؛ در متن ارسال شده توسط هیأت‌رئیسه به این موارد اشاره شده است: «شرایط پیچیده حاکم بر سینمای ایران، تناقضات مدیریتی، مشکلات اقتصادی و فضاهای هیجانی تحمیل شده بر پیکر سینمای ایران، عرصه بسیار سختی را برای مدیریت این نهاد صنفی فراهم می‌کند که در طول این دوره نیز سخت و پیچیده‌تر شده و با وجود تلاش‌های بی‌وفقه و دلسوزانه خانم برومند کار را برای ایشان دشوار کرده است.»
برومند هم دیروز متنی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که توضیح‌دهنده دلایل استعفایش بود. از فراز‌های مهم متن برومند است؛ نشانه‌ای از اختلافات درونی خانه سینما و البته بروز مشکلات با سازمان سینمایی هم که جای خود دارد: «اما حاشیه‌ها، حوادث و رویدادهای غم‌انگیز پی‌درپی و جریانات ‌و اختلاف‌نظرهای درونی خانه سینما منجر به توقف اجرای برخی از برنامه‌های کلان هیأت‌مدیره و محول شدن آن به آینده نامعلوم شد.»
مشخص است که برومند، هم در داخل خانه سینما با اختلافات گسترده‌ای مواجه بوده و هم توان همراه کردن سازمان سینمایی را با جامعه اصناف سینمایی کشور در خود نمی‌دیده است: «ناتوانی من در درک پیچیدگی‌ها و تناقض‌های درونی خانه سینما که در لغو رویداد سالانه موسوم به جشن خانه سینما خود را نشان داد و همچنین خودداری سازمان سینمایی از پرداخت‌های بموقع تکلیفی به‌دلایل مختلف مزید بر علت شد و احساس کردم بودن من دیگر نه‌تنها ثمر ندارد، بلکه ممکن است به این نهاد صنفی باارزش و یگانه آسیب وارد کند؛ بنابراین استعفای خودم را تقدیم کردم و قول دادم تا تاریخ بیستم آبان همچنان خانه سینما را اداره کنم.»

3 مرضیه برومند ۱۳اسفند۱۴۰۱ از سوی هیأت‌مدیره خانه سینما، به سمت مدیریت این تشکل صنفی برگزیده شد. انتخاب مرضیه برومند به‌عنوان مدیرعامل خانه سینما پس از وقفه‌های طولانی و رایزنی‌های فراوان صورت گرفت و به‌نظر می‌رسید قرار است با این انتخاب، جامعه اصناف سینمایی کشور، مسیر متفاوتی‌راطی‌کند.
 آنچه در طول این ماه‌ها گذشت اما نشانه‌ای از تغییر و تحول در نظام تصمیم‌گیری خانه سینما را نمایان نمی‌کرد و خبری از پیشبرد برنامه‌های کلان اعلام شده هم نبود. ناتوانی در برپایی جشن خانه سینما یکی از مهم‌ترین نشانه‌های شکست مدیریت خانه سینما بود؛ خانه‌ای که هم داخلش اختلافات زیاد است‌.
 مجموعه این دلایل مرضیه برومند را به‌استعفاازمدیرعاملی خانه سینما مجاب‌کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید