• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
چهار شنبه 17 آبان 1402
کد مطلب : 208473
+
-

انتقاد عضو شورا از طرفداران شعار زن، زندگی، آزادی

یادداشت
انتقاد عضو شورا از طرفداران شعار زن، زندگی، آزادی

نرگس معدنی‌پور*

جبهه مقاومت اسلامی حماس با تکیه بر مفهوم والای آزادی و رهایی از چنگ ظالم، ۳۲روز پیش با اجرای عملیات منحصربه‌فرد طوفان‌الاقصی فصل جدیدی از مبارزه و رویارویی با رژیم منحوس صهیونیستی را گشود؛ رژیمی که برای تداوم اشغالگری خود با پشتوانه سرویس اطلاعاتی موساد و به‌کارگیری انواع ابزارهای الکترونیکی و دیوارهای حائل، سلاح‌های ویژه رزم شهری، بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی در حوزه جنگ‌افزارهای زرهی و... به‌دنبال نمایش شکست‌ناپذیری خود بر آمده بود.
رژیم کودک‌کش با استفاده از این موارد به‌دنبال مخابره این پیام به جهان بود که اراضی اشغالی، قلعه‌ای دست‌نیافتنی هستند و این زمین‌های غصبی، امن و امان برای صهیونیست‌ها. اما طوفان‌الاقصی تمام هیبت این امپراتوری بنا شده روی آب را فروریخت و نشان داد که سیستمی همچون موساد هم نمی‌تواند در برابر خواست ملتی که عزم خود را برای رهایی جزم کرده است، کاری از پیش ببرد.
رژیم صهیونیستی در حوادث سال گذشته‌ ایران، هرآنچه داشت را به میدان آورد و تمام توان خود تحت لوای شعار زن، زندگی، آزادی را به خدمت گرفت‌. در این میان عده‌ای خود‌فروخته، فریب خورده و ناآگاه به مسائل، وارد میدان شدند و هر روز با سر دادن شعار زن، زندگی، آزادی به‌عنوان پیاده‌نظام موساد به ایفای نقش پرداختند و تحت‌تأثیر بازی رسانه‌ای صهیونیست‌ها به ‌دنبال نمایش حق آزادی زن بر آمدند.
در آن روزها اسم زنان زیاد به گوش می‌رسید و هر روز عده‌ای بر طبل آن می‌کوبیدند تا ندای وا اسفای خود را برای وضعیت زنان به گوش جهانیان برسانند؛ زنانی که بعد از انقلاب اسلامی توانسته بودند نقش‌آفرینی را در اجتماع بیاموزند و به عناصری تأثیرگذار در جامعه مبدل شوند. حالا بعد از گذشت چند ‌ماه از فتنه زنانه صهیونیست‌ها و دیگر بدخواهان این مرز و بوم شاهد نمایان شدن صورت واقعی تولید‌کنندگان این شعار هستیم.
چرا تا دیروز در ایران زنان برای اینها اهمیت داشتند، اما امروز زنان در باریکه‌ای به نام غزه چنان بی‌اهمیت می‌شوند که جانشان هر ثانیه در خطر است؟ چرا هم‌اکنون در شرایطی که هر روز خبری جدید از قتل‌عام زنان و کودکان مظلوم فلسطین به گوش می‌رسد دیگر خبری از روشنفکران داخلی نیست؟ آیا غیر از این است که این افراد ایمان واقعی به شعار خودشان نیز نداشتند؟ که اگر داشتند زن در هر نقطه از جهان زن است و باید برای آزادی‌اش، برای جانش و برای امنیتش دل‌نگران بود.
ملت شریف ایران در آن روزهای تلخ به مانند همیشه و با بصیرتی مثال‌زدنی صف خود را از دروغ‌پردازان و پروژه بگیران شعار زن، زندگی، آزادی جدا کردند. امروز ما شاهد نسلی آرمانی هستیم که رویکردش، عملکردش، ذهنیتش و ساختارش شعار‌محور نبوده و دلش به معنی واقعی برای زنان و کودکان می‌تپد؛ خصوصا آنانی که امروز مظلومانه و در سکوت در غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند و صدای شکستن استخوان‌هایشان به گوش شعار‌دهندگان سال گذشته نمی‌رسد.
*رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید