• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20846
+
-

آدم‌ربایی در ترکیه، کودک‌فروشی در تهران

«در سال 75وقتی کودکی خردسال بودم مرا ربودند و به خانواده‌ای که در حسرت بچه دار شدن بودند، فروختند.» این گفته‌های پسری جوان است که 22سال پیش در یکی از کشورهای همسایه از سوی فردی ربوده شده و در ایران به خانواده‌ای فروخته شده است.

به گزارش همشهری، چند روز پیش پرونده عجیبی در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد که در آن پسری جوان در جست وجوی پدر و مادرش بود و می‌گفت وقتی کودک بوده او را ربوده‌اند. وی در توضیح ماجرا به قاضی جنایی گفت: چند روز پیش پدرخوانده‌ام که تا قبل از آن فکر می‌کردم پدر واقعی‌ام است مرا صدا زد و گفت می‌خواهد راز زندگی مرا فاش کند. او به من گفت که سال‌ها پیش چون بچه‌دار نمی‌شدند و از طرفی آرزو داشتند پدر و مادر باشند تصمیم گرفتند فرزندی از پرورشگاه به خانه آورده و بزرگ کنند، اما در همین حین یکی از دوستان پدرخوانده‌ام فردی به نام حسین را به وی معرفی می‌کند. حسین به پدرم می‌گوید که خانواده‌ای پسری خردسال دارند که قادر به بزرگ کردنش نیستند چرا که هردو معتاد و در زندان هستند. این شد که به پدرم پیشنهاد می‌دهد که کودک را از آنها گرفته و پولی در ازای آن به پدر و مادر واقعی کودک بدهند.

پسر جوان گفت: کودکی که در این میان فروخته شد من بودم. پدرخوانده‌ام می‌گفت حسین که همان دلال و واسطه بوده مرا تحویل آنها داده و پولی دریافت کرده است. این اتفاق سال 75رخ داد و حسین به پدرخوانده‌ام گفته بود که مرا از یک خانواده ترک زبان خریده است و گویا در آن زمان به‌زبان ترکی صحبت می‌کردم اما چیزی به‌خاطر ندارم. من در این سال‌ها تصور می‌کردم پدرخوانده و مادر خوانده‌ام پدر و مادر واقعی‌ام هستند. البته در این سال‌ها آنها محبتشان را از من دریغ نکردند و هرچه می‌خواستم برایم فراهم بود اما از این راز بی‌خبر بودم. پدرخوانده‌ام می‌گفت خودش هم به تازگی پی به راز جدید تری برده و اینکه حسین از زندان به او زنگ زده و گفته که مرا در کشور ترکیه ربوده و به ایران منتقل کرده است. پدرخوانده‌ام نیز وقتی این ماجرا را شنیده حسابی شوکه شده و برای همین موضوع را با من درمیان گذاشته تا شاید بتوانم پدر و مادر واقعی‌ام را که احتمالا در کشور ترکیه زندگی می‌کنند و مدت 22سال در جست و جوی من هستند، پیدا کنم.

به‌دنبال اظهارات این پسر جوان و انجام تحقیقات مشخص شد حسین، فردی که واسطه بوده و کودک را به خانواده ایرانی فروخته در زندان به‌سر می‌برد. از سوی دیگر با توجه به اینکه کودک ربایی در خارج از ایران رخ داده است، پرونده برای ادامه روند رسیدگی و کشف حقیقت ماجرا به دادسرای بین‌الملل فرستاده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید