• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208355
+
-

خبرهای حال خوب‌کن از گوشه و کنار ایران

چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، یک روز خوب بسازند.

زمین‌خواران نقره داغ شدند
وقتی خبر یک اختلاس چند هزار میلیاردی را می‌شنوید چه کار می‌کنیم؟ به ‌احتمال قریب به یقین، ما در دست به‌دست کردن این خبر و وااسفا سر دادن و... سنگ تمام می‌گذاریم. اما اگر همین حالا بشنوید مسئولان جلو یک زمین‌خواری هزار میلیاردی را گرفته‌ و زمین‌ها را به صاحبان‌شان
 بر گردانده‌اند چه می‌کنید؟ ماجرا از این قرار است که سردار «دوستعلی جلیلیان» گفته در پی خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی شهری واقع در یکی از مناطق اطراف شهرستان زاهدان، مأموران انتظامی شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و همراه عوامل قضایی و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از زمین‌های تصرف شده بازدید کردند. در نهایت تصرف غیرقانونی این زمین‌ها تأیید شد و کارشناسان، ارزش این زمین‌ها را بیشتر از هزار میلیارد تومان برآورد کردند. متهمان هم شناسایی و بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. تا این لحظه 400 هکتار از این زمین‌ها رفع تصرف شده است. بینیم چند مرده حلاجید و این خبر خوب را به گوش بقیه می‌رسانیدیا نه!

کسب درآمد در جوار مساجد
این خبر خوب مربوط به حجت‌الاسلام «علی خلیفاوی» است که حدود ۱۵ سال است که به‌عنوان روحانی به انجام فعالیت تبلیغی مشغول است. او اکنون رئیس اداره تبلیغات  اسلامی شهرستان بندر لنگه است و با رایزنی با ستاد اقامه نمازجمعه غرفه‌هایی را در کنار مساجد شهرستان راه‌اندازی کرده تا خانواده‌های ضعیف و کم‌درآمد بتوانند با فروش محصول هنر دست خود و دیگر اقلام، درآمدی را برای امرار معاش به ‌دست آورند .او می‌گوید: «حتی کاری کردیم که چنین افرادی در روز جمعه هم امکان کسب درآمد داشته باشند و جمعه هر هفته قبل و بعد از اقامه نمازجمعه این غرفه‌ها در محل برگزاری نمازجمعه برپا می‌شود تا محلی برای کسب درآمد افراد نیازمند شود. بناست از هفته جاری در مسجد جامع شهرستان که محل برگزاری نمازجمعه است، ۱۰ غرفه برپا شود تا ۱۰ خانواده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.»

بلندای همت با خودکفایی مددجویان
آخرین خبر خوب امروز ما مربوط به جشنی به نام «بلندای همت» است که سرتاسر این جشن حکایت از خبرهای خوب از سراسر ایران است، زیرا در این جشن از آخرین آمارهای مرتبط با خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌شنوید که با تلاش خودشان و با حمایت کمیته امداد می‌توانند روی پایشان بایستند و بر مشکلات فائق آیند. طبق آخرین آمار از ابتدای سال‌ جاری ۵۳ هزار و ۶۰۰ خانوار مددجو در استان‌های مختلف در قالب جشن «بلندای همت» به‌ خودکفایی رسیده و از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند. البته قرار است تا پایان سال نیز ۵۰ هزار مددجوی مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد به توانمندی رسیده و خودکفا ‌شوند تا تعداد مددجویان خودکفا شده در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید