• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208324
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nxnrm
+
-

عدد خبر/134 شرکت

134شرکت  دانش‌بنیان حوزه سلامت، درزمینه کاربرد گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند که رقم بسیار خوبی است. همچنین 33مرکز رشد و پارک علم و فناوری هم در کنار این دانش‌بنیان‌ها به‌صورت علمی و اصولی در این زمینه فعال هستند.

8 سلامتکده
طب سنتی در کشورمان فعالیت دارند و البته به‌گفته وزیر بهداشت، تعداد این سلامتکده‌ها به‌تدریج افزایش خواهد داشت. در هریک از این سلامتکده‌ها، پزشک متخصص طب ایرانی حضور داشته و داروخانه‌ای هم با محصولات طب ایرانی وجود دارد.

3 کشور  
آمریکا، چین و هند از نظر مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، رتبه‌ای بالاتر از ایران دارند. البته به‌گفته وزارت بهداشت، رتبه ایران در حوزه طب سنتی بالاست، اما به هر حال این کشورها رتبه‌ای بالاتر دارند؛ البته جدا از این نگاه وزارت بهداشت، باید بیشتر بودن جمعیت این کشورها، خاصه در چین و هند که کشورهایی قدیمی هم محسوب می‌شوند را درنظر داشت.

2سال پیش
‌ارز دولتی حذف و ارز نیمایی جایگزین آن شد تا کسانی که می‌خواهند تجهیزات پزشکی وارد کشور کنند، خدای ناکرده با ارز دولتی آن را وارد نکنند و با قیمت بازار آزاد در کشور بفروشند. البته اداره کل تجهیزات پزشکی در این زمینه ورود کرده تا چنین اتفاقاتی نیفتد.‌‌

53 هزار
مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از این طریق، سازمان بیمه سلامت به بیمه‌شدگان خدمات موردنیاز را ارائه می‌کند. خدمات بیمه سلامت که در 2سال اخیر انجام شده، به‌گفته ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، بسیار ارزشمند است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید