• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208283
+
-

شبکه نمایش خانگی از شهرت و محبوبیت خوانندگان پاپ در تولیداتش بهره می‌برد

بازیگری تجربه جدید ستاره‌های پاپ

گزارش
بازیگری تجربه جدید ستاره‌های پاپ

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

چه در ایران و چه در کشورهای دیگر خوانندگان شناخته‌شده‌ای دست به تجربه بازیگری زده‌اند. این کار برای آنها لذتبخش است و به‌دلیل ساخت موزیک‌ویدئوهایشان که البته در چند سال اخیر بیشتر ساختار سینمایی پیدا کرده‌اند، با دوربین آشنایی دارند. حضور در فیلم و سریال به این خوانندگان امکان یک تجربه متفاوت و همینطور دیده شدن را می‌دهد. از طرف دیگر سازندگان این سریال‌ها هم از حضور این خوانندگان بهره می‌برند و طرفداران آنها را به دیدن سریال تشویق می‌کنند. در میان این خوانندگان البته کسی نبوده که به‌عنوان بازیگر مطرح شود. در مورد بیشتر آنها این کار فقط یک تجربه و ماجراجویی بوده و دیگر تمایلی به تکرار آن نداشته‌اند. هرچند کسانی هم هستند که به این کار علاقه پیدا کرده‌اند و هرازگاهی در این مدیوم ظاهر می‌شوند. شبکه نمایش خانگی هم فرصت خوبی برای این خوانندگان ایجاد کرده تا بتوانند دست به تجربه‌های جدید بزنند. در اینجا نگاهی داریم به خوانندگان شناخته شده‌ای که در سریال‌های شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرده‌اند.

رضا یزدانی

رضا یزدانی شاید نخستین خواننده‌ای بود که پس از انقلاب بازیگری را تجربه کرد. او که از دهه 70 خوانندگی را شروع کرده و طی این سال‌ها به‌عنوان خواننده سبک پاپ و راک جایش محکم شده است، از اوایل دهه 80 در فیلم‌ها و سریال‌ها به‌عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. به‌گفته خودش پیش از سال ۱۳۹۴و بازی در فیلم تیک‌آف به کارگردانی احسان عبدی‌پور، بازیگری برایش زیاد مهم نبوده و هدفش بیشتر شنیده شدن ترانه‌هایش بوده است؛ اما بعد از این فیلم و با نقدهای مثبتی که از دیگران دریافت کرده، تصمیم گرفته به بازیگری جدی‌تر فکر کند. نتیجه آن هم بازی در بیش از 20فیلم و سریال بوده است. او به تازگی در سریال «میدان سرخ» که به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان از شبکه نمایش خانگی پخش شد،نقش‌آفرینی‌کرده است. او با گریمی‌ متفاوت در این سریال در نقش گنگستری بزرگ ظاهر شد که قدرت و ثروت فراوانی دارد.

سیروان خسروی

خواننده محبوب نوجوانان و جوانان از سال‌های دهه 80 خوانندگی را شروع کرده است. سیروان خسروی با 6آلبوم و چندین تک‌آهنگ از خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ است. او تیتراژ چند سریال ازجمله ساختمان پزشکان کار سروش صحت را خوانده و برای نخستین بار در سریال «حرفه‌ای» ساخته مصطفی تقی‌زاده که از یک پلتفرم پخش فیلم و سریال منتشر شد، بازی کرد. جالب است که او هم مثل رضا یزدانی در یک نقش منفی ظاهر شد. او نقش مردی به اسم سیامک را بازی کرد که یک قاچاقچی خشن است. معلوم نیست که این تنها تجربه بازیگری او خواهد بود یا در آینده هم این کار را تکرار خواهد کرد.

زانیار خسروی


برادر سیروان خسروی که به اندازه او محبوبیت دارد، پیش از او و با بازی در فیلم «برف روی کاج‌ها» ساخته پیمان معادی در سال 89بازیگری را تجربه کرد. زانیار پس از آن هم در سال 93در سریال «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ بازی کرده بود. در سریال حرفه‌ای هم در کنار سیروان نقش ‌ داشت.

فرزاد فرزین

با بازی در 4فیلم و 4سریال، فرزاد فرزین را باید رکورددار خوانندگانی بدانیم که در این عرصه فعالیت کرده‌اند. فرزین نخستین بار با فیلم «پسران آجری» ساخته مجید قاری‌زاده در سال 85وارد بازیگری شد. بعد از آن در 2 فیلم دیگر «کنسرت روی آب» و «سگ‌های پوشالی» حضور پیدا کرد. اما بازی در سریال «عاشقانه» کار منوچهر ‌هادی بود که باعث شد او دیده شود و بعدتر در سریال مانکن کار حسین سهیلی‌زاده بازی کرد. هرچند نقدهای خوبی از این دو تجربه کسب نکرد و به‌عنوان بازیگر موفقیتی به‌دست نیاورد اما بازی در سریال‌ها را ادامه داد. سریال «ملکه گدایان» باز به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده تجربه دیگر او در این زمینه بود و امسال هم سریال «نیوکمپ» به کارگردانی منوچهر ‌هادی را کار کرده است.

امیر مقاره

خواننده ماکان بند، سال 1400با بازی در سریال شکست خورده «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم که از شبکه نمایش خانگی پخش شد، بازیگری را تجربه کرد. او که طرفداران زیادی دارد، در این سریال نقش پسری از یک خانواده ثروتمند را بازی می‌کرد که همراه با دختر مورد علاقه‌اش وارد ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. بازی او در این سریال چندان مورد توجه قرار نگرفت و تا امروز هم در سریال دیگری بازی نکرده است.

آرش عدل‌پرور

آرش و مسیح عدل‌پرور در موسیقی پاپ هواداران زیادی دارند. سبک ویژه‌شان و چهره و لباس پوشیدنشان آنها را در میان مخاطبان موسیقی پاپ پرطرفدار کرده است. اما آرش عدل‌پرور سری هم به دنیای بازیگری زده است. او در سریال «پدر گواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله در نقش مازیار، جوان معتادی ظاهر شد که همراه عده‌ای دیگر در یک سینمای متروکه زندگی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید