• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208250
+
-

وصال؛ محله‌ای محروم در مرکز پایتخت

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر تهران گزارشی از محله‌گردی در منطقه‌6 ارائه کرد و به تشریح مطالبات ساکنان همجوار با دانشگاه تهران پرداخت

در شهر
وصال؛ محله‌ای محروم در مرکز پایتخت

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه، هفته گذشته در جریان محله‌گردی‌های خود به محدوده ناحیه 3منطقه 6رفت، از محلات وصال، جمالزاده و کشاورز بازدید کرد و با ساکنان به گپ و گفت پرداخت.
دیروز او در جریان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا گزارشی از این محله‌گردی که بخش زیادی مربوط به محله وصال بود داد و گفت که دانشگاه تهران بخشی از این محله است که در گذشته بعد از افتتاح این دانشگاه به‌عنوان یک مرکز علمی و معتبر کشور، بسیاری از مردم، همجواری با آن را برای سکونتگاه خود انتخاب کردند، زیرا محله علمی و فرهنگی تلقی می‌شد. او در تشریح مشکلات این همجواری که امروز ساکنان با آن دست به گریبان هستند تأکید کرد: «به مرور زمان و با غلبه واحدهای اداری و تجاری به‌ویژه پس از سال 78و ابلاغ طرح توسعه دانشگاه، مردم کم‌کم این محله را ترک کردند و امروز این محله حدود 10هزار و 900نفر جمعیت دارد. در قالب طرح توسعه دانشگاه، بخشی از املاک ریزدانه محله توسط دانشگاه و در مقطعی هم توسط شهرداری تهران تملک شد، اما املاک با کاربری‌های بزرگ همچنان در محله فعالند.»
او با بیان اینکه محله، تقریباً از همه سرانه‌های خدمات شهری محروم است، گفت که در این محله خبری از بوستان ویژه، بازارچه، چمن مصنوعی و ... نیست. آنطور که امانی عنوان کرده: «املاک شخصی و بزرگی هم در سطح محله مطرود مانده و 51ملک دانشگاه یا شهرداری رها شده‌اند. اگر زمین بوده دور آن نرده کشیده‌اند و اگر ملک مسکونی بوده درب آن را بسته‌اند؛ جز یکی، دو مورد که حالت برج داشته و به عنوان خوابگاه دانشجویی استفاده می‌شده، اما مابقی یا به شکل پارکینگ‌اند و یا محصور شده‌اند.»
ترافیک و مشکلات مربوط به نظافت شهری و ... مواردی بودند که توسط این عضو کمیسیون برنامه و بودجه به آنها اشاره شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید