• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208233
+
-

قصه گرگ و خنجر نامرئی!

هادی چوپان نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش در مسترالمپیا دفاع کند

قهرمان دوره گذشته مسترالمپیا، در قامت مدعی شماره یک قهرمانی به این رقابت‌ها در سال2023 قدم گذاشت اما مردم ایران که تا حوالی صبح برای تماشای اعلام نتایج این مسابقه‌ها بیدار مانده بودند، درنهایت به نتیجه دلخواه‌شان نرسیدند. هادی چوپان با اعلام داورها در جایگاه دوم قرار گرفت تا هم‌باشگاهی و حریف تمرینی او جایزه ارزشمند ساندو را به‌دست بیاورد. هادی که نتوانسته بود از قهرمانی سال گذشته‌اش دفاع کند، بسیار ناراحت به‌نظر می‌رسید حتی تا آخرین لحظه روی سکو منتظر نماند و خیلی زود، جایگاه مسابقه را ترک کرد.

   شرمنده مردم ایران شدم
هادی چوپان بهتر از هر کسی می‌داند که چقدر برای مردم ایران مهم است. همه طرفداران او به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص پرورش اندام، ایرانی نیستند اما به هر حال موفقیت بزرگ سال گذشته این چهره، مردم ایران را بسیار خوشحال کرده بود چرا که اساسا این نوع رشته‌ها در ایران طرفداران پرشماری دارند و این یک تجربه فراموش‌نشدنی برای ورزش ایران به‌حساب می‌آمد. به‌نظر می‌رسد هادی بیشتر از آنکه از باخت خودش ناراحت باشد، به‌خاطر ناراحتی احتمالی مردم از این نتیجه، وضعیت روحی خوبی ندارد. او باید به این حقیقت مهم توجه کند که دوم شدن در رقابتی مثل مسترالمپیا نیز خودش یک موفقیت به شمار می‌رود. با این حال نوع واکنش هادی و اشاره او به شرمندگی در برابر مردم، نشان می‌هد که دلیل اصلی عصبانیت او، ناکامی در به ارمغان آوردن یک شادی بزرگ برای ایران است.

   داوری همیشه پرماجرا
در نگاه اول و از سوی مخاطبان آماتور رشته‌ای مثل پرورش اندام، به‌نظر می‌رسد هادی چوپان نسبت به رقیب اصلی‌اش یعنی درک لانسفورد، بدن بهتری ساخته است. عضلات او بزرگ‌تر و منظم‌تر دیده می‌شوند و اینطور به نظر می‌آید که هادی در همه جزئیات از لانسفورد آماده‌تر است به همین‌خاطر روند اعلام نتایج نهایی کمی دور از انتظار بود. با وجود این نباید فراموش کرد که داوری در این رشته، بسیار پیچیده است و بدیهی به‌نظر می‌رسد که کمی سلیقه نیز در آن دخیل باشد. به‌طور کلی ورزشکاران ایرانی در این رشته، با تصمیم‌های گروه داوری کنار نمی‌آیند. پرورش اندام در خود ایران هم همیشه یک رشته بسیار جنجالی است که یک یا چند ورزشکار در آن به‌شدت به عملکرد داوران اعتراض دارند. این بار هم همین اتفاق تکرار شده است. نباید فراموش کرد که هادی سال گذشته در همین رقابت‌ها و با همین نوع داوری روی سکوی اول قرار گرفت.

   یک تبریک خشک و خالی
هادی البته پس از آن عصبانیت و ترک سکو بدون کامل کردن عکس‌های یادگاری، در یک پست اینستاگرامی به رقبایش خسته نباشید گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد. با این حال لحن همین پست کوتاه نشان می‌داد که گرگ ایرانی اصلا از شرایط راضی نیست و شاید به اجبار چنین پستی گذاشته تا به‌خاطر رفتارش با محرومیت از سوی برگزارکنندگان این بازی‌ها روبه‌رو نشود. به هر حال او و لانسفورد در قاب‌های مشترک زیادی با هم دیده شده‌اند و تا امروز هم همواره رابطه بسیار خوبی با هم داشته‌اند.

   چه‌کسی به هادی خنجر زد؟
بزرگ‌ترین ابهام در نوشته اینستاگرامی ستاره ایرانی مسترالمپیا، اشاره او به روبه‌رو شدن با خنجرهای پنهانی است. خیلی از نزدیکان هادی اینطور برداشت کرده‌اند که او در این نوشته، مربی‌اش یعنی هانی رامبد را در مظان اتهام و انتقاد قرار داده است. اینکه هادی و لانسفورد هر دو زیرنظر این مربی به‌صورت مشترک تمرین کنند، از همان ابتدا هم تصمیم عجیبی به‌نظر می‌رسید. به هر حال این اتفاق رخ داد و حالا هم تأثیرش را نشان داد. بعضی‌ها به این موضوع اشاره دارند که رامبد ترجیح می‌داده این بار شاگرد دیگرش قهرمان مسترالمپیا شود. بعضی‌ها هم به نقش اسپانسرها در انتخاب ورزشکار آمریکایی اشاره می‌کنند. به هر حال خود هادی با این حس روبه‌رو شده که به لحاظ فنی، برتر بوده و به‌خاطر مسائل غیرفنی روی سکوی دوم قرار گرفته است.

   گرگ ایرانی، خداحافظی می‌کند؟
در نوشته هادی اشاره‌ای به خداحافظی نیز دیده می‌شود. اشاره‌ای که البته چندان مستقیم نیست اما باز هم بحث‌برانگیز خواهد شد. آیا او همین جا به تلاش طولانی‌اش برای رسیدن به موفقیت‌های بعدی در مسترالمپیا پایان خواهد داد؟ به‌نظر می‌رسد برای روشن شدن این حقیقت، باید منتظر بازگشت این ستاره به ایران باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید