• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 208043
+
-

قیمت جدید انواع زعفران

بازار
قیمت جدید انواع زعفران

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو زعفران را حداقل ۳۸میلیون و حداکثر ۵۲میلیون تومان اعلام کرد.
غلامرضا میری، نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته، ۳۸ تا ۳۸میلیون ‌و۵۰۰ هزار تومان، پوشال ۴۷ تا ۴۸ میلیون تومان، سرگل ۴۷ تا ۴۹ میلیون تومان و نگین ۵۰ تا ۵۲ میلیون تومان است.
او قیمت هر کیلو زعفران نگین جدید را ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان، سوپر نگین جدید را ۵۷ تا ۶۰ میلیون تومان و پوشال نو را ۴۹ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
میری با بیان اینکه ماهانه ۱۲۰تن زعفران، قاچاق می‌شود، افزود: با رفع مشکلات ارزی و توسعه صنایع تبدیلی، قاچاق زعفران به پایان می‌رسد. او اضافه کرد: رفع مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما یا تک‌نرخی شدن ارز منجر به حفظ جایگاه ما در بازارهای هدف خواهد شد.
به ‌گزارش همشهری، سال گذشته حدود ۲۵۰تن بوته زعفران در ایران تولید شده است که ۵۰تن از این میزان در داخل کشور استفاده شده و حدود ۱۰۰تن نیز صادر شده، اما در مورد مصرف سایر تولیدات اطلاعی در دست نیست. برخی خبر‌ها نشان می‌دهد که کشور افغانستان مقصد جدید قاچاق زعفران ایرانی است.
در افغانستان ۴۰تن زعفران تولید می‌شود، اما مابقی صادرات این کشور مربوط به زعفران ایران است که به‌صورت قاچاق به آن کشور ارسال می‌شود. در حال حاضر تعرفه صادرات زعفران از افغانستان برای کشورهای چین، هند و ترکیه صفر است. این در حالی است که هزینه تعرفه صادرات زعفران از ایران برای کشورهای چین و هند ۴۰ و برای ترکیه ۵۵درصد است. تعرفه گمرکی برای صادرات زعفران از ایران کیلویی ۱۰میلیون تومان است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید