• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 207930
+
-

مایکل مان «کهنه‌سرباز» را می‌سازد

بازسازی درام کره‌ای بعد از کارگردانی «مخمصه ۲»

سینمای جهان‌
مایکل مان «کهنه‌سرباز» را می‌سازد

مایکل مان بعد از «مخمصه ۲» سراغ «کهنه سرباز» خواهد رفت. این کارگردان این روزها درگیر ساخت دنباله شاخص‌ترین فیلم کارنامه‌اش است؛ فیلم «مخمصه» با بازی آل‌پاچینو و رابرت دنیرو که در سراسر جهان دوستداران بسیاری دارد و تولید قسمت دومش با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود، حالا ورایتی خبر داده که مان پس از «مخمصه‌۲» سراغ بازسازی یک درام کره‌ای خواهد رفت. کارگردان «فراری» یک فیلم جنایی از کره ‌جنوبی با «کهنه‌سرباز» را انتخاب کرده و قصد دارد اقتباسی آمریکایی از آن انجام دهد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد و مایکل مان در حال مذاکره با CJ ENM مؤسسه فیلم و تلویزیون کره است. هنوز روشن نیست که آیا مان قصد کارگردانی فیلم را دارد یا تنها به تهیه آن فکر می‌کند. یک منبع وابسته به این مؤسسه کره‌ای گفته در آغاز راه شکل‌دادن به فیلمنامه‌ای با مایکل مان است، اما هنوز نقش او و برنامه‌اش برای آنها هم روشن نیست. اعتصاب فیلمنامه‌نویسان هالیوود موجب شده پیشرفت این پروژه هم متوقف شود و شروع مجدد آن هنوز عملی نشده است.
مان اکنون بر ساخت «مخمصه ۲» تمرکز دارد و چندی پیش اعلام کرد این فیلم کارگردانی بعدی او خواهد بود. این پروژه که برای کمپانی برادران وارنر ساخته می‌شود، دنباله فیلم نوآر «مخمصه» سال ۱۹۹۵ است. «کهنه سرباز» هم شباهت‌هایی با «مخمصه» دارد و درباره یک قهرمان پلیس سرسخت است، اما ضدقهرمان فیلم، جنایتکار حرفه‌ای نیست بلکه یک سرمایه‌دار است که از ثروت و امتیاز خود سوء‌استفاده می‌کند.


ریو سونگ وان، نویسنده و کارگردان فیلم اصلی «کهنه‌ سرباز»، این فیلم را به سمتی هدایت کرد که لحنی کمدی و دلنشین داشته باشد. این فیلم نخستین بار در بخش جنبی جشنواره تورنتو ۲۰۱۵ دیده شد و جشنواره ژانر سیتگز در اسپانیا آن را به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب کرد. در باکس آفیس کره‌جنوبی نیز این فیلم بیش از ۸۵ میلیون دلار فروخت که تقریبا معادل ۴۰۰ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای ‌شمالی است. این کارگردان ۸۰ ساله پیش از این در آسیا و با بازیگران آسیایی کار کرده که فیلم «کلاه سیاه» وی در سال ۲۰۱۵ حاصل آن است، اما به‌نظر می‌رسد برای فیلم جدید قصدش این باشد که پروژه در کل به آمریکا منتقل شود. جدیدترین فیلم مان «فراری» است که با بازی آدام درایور در نقش غول‌ افسانه‌ای رانندگی در جشنواره فیلم ونیز امسال به نمایش درآمد و قرار است از ۲۵ دسامبر در آمریکا روی پرده‌ها برود. حضور «فراری» در رقابت اسکار می‌تواند بر برنامه‌های بعدی مان تأثیر بگذارد.‌‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید