• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207875
+
-

نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شد

گفت‌وگو
نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی از تشدید نظارت بر نانوایی‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: مردم می‌توانند تخلفات مرتبط با نان ازجمله گرانفروشی، کم‌فروشی و فروش نان کنجدی اجباری را گزارش کنند. مسعود امراللهی به همشهری گفت:  رسالت دفتر بازرسی و نظارت، نظارت بر کالاهای اساسی است، بر این اساس ما از ابتدای امسال به‌صورت مکرر این کار را پیگیری و دنبال کرده‌ایم.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: نان جزو کالاهای اساسی محسوب می‌شود و مصرف آن نیز بالاست. همچنین ما به‌صورت پیوسته مطالباتی از سوی مردم در این موضوع دریافت می‌کنیم که موجب شده طرح نظارت بر نانوایی‌های سراسر کشور تشدید شود. وی افزود: بحث کم‌فروشی نان شامل کاهش وزن چانه نان بود درحالی‌که ما امسال هیچ‌گونه تغییری نه در وزن چانه نان و نه در بحث قیمت نان نداشته‌ایم و به همین دلیل نظارت‌های خود را تشدیدکرده ایم.
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی فروش اجباری نان را از دیگر تخلفات گزارش‌شده از سوی مردم دانست و گفت: فروش اجباری نان شامل مواردی مانند عرضه نان کنجدی اجباری می‌شود که ما در این موضوع هم ورود و برخورد کرده ایم.
امراللهی ادامه داد: ما در ۷ماهه امسال حدود ۹۰۰هزار بازرسی در ارتباط با بحث قیمت کالاهای اساسی انجام داده و حدود ۸۶هزار پرونده تخلف به سازمان تعزیرات ارسال کرده‌ایم. در این میان، حدود ۲۵۶هزارو۲۴۸ بازرسی از نانوایی‌های سراسر کشور انجام و حدود ۱۷هزار پرونده تخلف درخصوص بحث گرانفروشی و کم‌فروشی نان تشکیل شد.
امراللهی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی ما مانند سامانه ۱۲۴ فعال است و مردم درصورت مشاهده موارد گرانفروشی، کم‌فروشی، فروش اجباری نان و فروش آرد خارج از شبکه می‌توانند تماس بگیرند چراکه آرد یارانه‌ای به نانوایان داده می‌شود و آنها حق ندارند آن را خارج از شبکه توزیع به فروش برسانند. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با تأکید بر حساسیت حوزه آرد و نان گفت: ما به‌عنوان دستگاه همکار در کنار شورای آرد و نان کشور هستیم و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آرد و نان، از ابتدای آبان‌ماه نظارت‌های خود را با همکاری وزارت کشور، استانداران و فرمانداران در ۳حوزه گرانفروشی نان، کم‌فروشی و فروش اجباری نان تشدید کرده‌ایم و تیم‌های مشترک ما و دیگر دستگاه‌های ناظر به‌صورت پیوسته  بر نانوایی‌ها نظارت خواهند داشت. این صحبت‌ها در حالی است که چند روز پیش احمد قیومی، فرماندار تهران نیز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها در تشریح روند برخورد با نانوایی‌های متخلف در سطح شهرستان تهران عنوان کرد: تیم‌های مشترک سازمان تعزیرات و بازرسی فرمانداری تهران به‌صورت نامحسوس نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام کرده و گزارش‌های مردمی را پیگیری می‌کنند تا با هر گرانفروشی و کم‌فروشی در حوزه نان برخورد کنند، در این راستا بیشتر تخلفات روی‌داده در این حوزه براساس شکایت شهروندان در شهریور و مهرماه بوده است که برابر قانون ۳۰واحد نانوایی پلمب و ۱۰۰واحد نانوایی نیز به توقف حواله آرد محکوم شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید