• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207848
+
-

رتبه22 آدم بیست‌های ایران

دغدغه
رتبه22 آدم بیست‌های ایران

جغرافیای خاصی ندارد، آدم‌های خیر همه جا هستند و در همه حوزه‌ها فعالیت‌های بشردوستانه دارند. مؤسسات خیریه در همه‌جای جهان، فعالند و گروه‌های مردمی در کنار دولت‌ها، کارها را برای افراد دیگر آسان‌تر می‌کنند. خیران، افرادی هستند که بدون هیچ چشمداشتی تلاش می‌کنند به هر طریقی برای حل مشکلات مردم مشارکت فعالانه داشته باشند و با بذل مال و امکانات خود نقش مؤثری را در این زمینه ایفا کنند.
در کشور ما هم مؤسسه‌های خیریه زیادی هستند که در حوزه‌هایی مثل سلامت، مدرسه‌سازی‌ و کمک به مناطق محروم، کارآفرینی و اشتغال و... مشارکت دارند و علاوه بر این، افرادی هم هستند که به‌صورت مستقل و به‌عنوان خیر و حتی گاهی ناشناس سعی در حل مشکلات مردم دارند.
به همین دلیل هم کشور ما رتبه22 جهانی را در حوزه خیرین دارد، به‌ویژه استان فارس که در حوزه خیرین جزو پیشروترین استان‌هاست. البته این در حالی است که تمامی امور خیر ثبت نمی‌شود.
در سال‌های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک‌های خیرین در ایران رشد بیشتری هم داشته، چون توجه خیرین و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است و نیکوکاران در این حوزه فعال‌تر شده‌اند. با توجه به اینکه گاهی موانعی هم بر سر راه خیران وجود دارد و موازی کاری‌ها باعث می‌شود که کار این افراد نادیده گرفته شود، مسئولان این وعده را داده‌اند که به‌زودی در مورد تسهیل‌گری و برداشتن موانع از سر راه خیرین اقدام کنند تا پا گذاشتن در این راه برای نیکوکاران راحت‌تر و بر تعدادشان در کشورمان افزوده شود، چرا که خیریه‌ها نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف تعیین شده در حوزه‌های مختلف دارند و تسهیل کار آنها موجب ارتقای فعالیت این نهادهای مردمی در سطح جامعه می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید