• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207833
+
-

آخر هفته مه‌آلود

امروز تیم‌های مدعی صدر جدول بازی‌های مرموزی در پیش دارند

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود و به‌نظر می‌رسد از میان مدعیان، استقلال بازی سخت‌تری نسبت به سپاهان و پرسپولیس در پیش دارد. آبی‌ها در قزوین میهمان شمس‌آذر هستند که در دو هفته اخیر نتایج خوبی گرفته است. اما پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب میزبان صنعت‌نفت و ملوان خواهند بود. البته ملوان هم با توجه به اینکه از هفته دوم به بعد شکست نخورده، حریف ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد.
 
   شمس‌آذر قزوین - استقلال تهران
تیم تازه‌وارد قزوینی دارد به پدیده لیگ برتر تبدیل می‌شود. این تیم با فوتبال تهاجمی و جذابش در دو هفته اخیر تراکتور و فولاد را برده، آن هم در زمین حریفان! شاگردان سعید دقیقی حالا با وجود کسر 3امتیاز توانسته‌اند از منطقه سقوط جدا شوند و به میانه جدول برسند. نکته جالب درباره آنها این است که هنوز در قزوین امتیازی نگرفته‌اند و همه امتیازاتشان در خانه حریفان به‌دست آمده است. استقلال نخستین تیم بزرگی است که به قزوین سفر می‌کند و این اتفاق بعد از 4برد متوالی برای آبی‌پوشان رخ می‌دهد. تیم نکونام اغلب بازی‌هایش را با حداقل گل و با تکیه بر صلابت دفاعی‌اش می‌برد. بنابراین بازی این تیم با یک حریف تهاجمی که هم خوب موقعیت می‌سازد و هم خوب موقعیت می‌دهد جالب خواهد بود. باید دید این بازی شبیه بازی‌های قبلی شمس‌آذر پر از موقعیت می‌شود یا نکونام با سلطه بر حریف، مسابقه را شبیه بازی‌های استقلال کم‌گل خواهد کرد.
 
   آلومینیوم - ذوب‌آهن
آلومینیوم بعد از آن بازی پربرخورد مقابل استقلال به شهر خودش برگشته تا میزبان ذوب‌آهن باشد. ذوب‌آهن هم با محمد ربیعی از تیم‌های موفق این فصل بوده و هفته گذشته بعد از بردن تراکتور به رتبه سوم جدول رسید. کسب 4برد در 8بازی آمار خوبی برای ذوب‌آهن است که در فصل گذشته هرگز به این اعداد نزدیک نشده بود. البته آلومینیوم هم 4برد دارد، اما بقیه بازی‌هایش را باخته تا 4پله پایین‌تر از ذوب‌آهن قرار بگیرد.
 
   تراکتور - نساجی
این بازی می‌توانست جدال دو تیم آسیایی باشد اما تراکتور در روزهای بد ابتدای فصل بازی پلی‌آف را باخت و از آسیا کنار رفت. تراکتور بعد از 4برد متوالی یکی دو هفته‌ای است که باز هم به همان روزهای بد برگشته است. نساجی هم چند باخت متوالی داشت اما هفته گذشته تبدیل به نخستین تیم این فصل شد که از سپاهان امتیاز می‌گیرد.
 
   سپاهان - ملوان
بازی این دو تیم در شهر اصفهان تداعی‌کننده خاطره تلخ اصفهانی‌ها از بازی فصل گذشته خواهد بود. جایی که ملوان با گل سهیل فداکار یک مساوی از سپاهان گرفت و فداکاری را در حق پرسپولیس تمام کرد. تازه ملوانی‌ها در فصل گذشته تیم غول‌کشی نبودند و در نخستین فصل بازگشت به لیگ برتر مقابل تیم‌های بزرگ مغلوب بودند. آن تیم ملوان در تهران و انزلی به پرسپولیس و استقلال باخت و 12امتیاز کامل به سرخابی‌ها داد اما یقه سپاهان را گرفت. امسال اما ملوان در تهران استقلال را حسابی به دردسر انداخته و در انزلی از پرسپولیس امتیاز گرفته است. این تیم احتمالا خطرناک‌تر از ملوان پارسال است اما سپاهان هم برای یک انتقام بزرگ می‌آید و با کسی شوخی نخواهد داشت. مصدومان سپاهان کم‌کم دارند برمی‌گردند و تیم مورایس این قابلیت را دارد که حتی اگر 4امتیازش برنگردد باز هم بخت اصلی قهرمانی در فصل جاری باشد.
 
   پرسپولیس - نفت آبادان
به محض اینکه پرسپولیس یک نتیجه ضعیف می‌گیرد شک و تردیدها درباره یحیی گل‌محمدی آغاز می‌شود تا او هفته بعد با یک بازی خوب همه‌‌چیز را به حالت عادی برگرداند. پرسپولیس هفته گذشته یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش در ماه‌های اخیر را مقابل ملوان انجام داد و دومین مساوی فصل را پذیرفت. برای جبران آن نتیجه، نفت آبادان حریف مناسبی به‌نظر می‌رسد و یحیی می‌تواند با یک بازی خوب در آزادی اوضاع را آرام کند. ترابی، سرلک و عالیشاه به شرایط بازی برگشته‌اند و یحیی که هفته گذشته از اعتماد به ذخیره‌ها و جوان‌هایش خیری ندیده احتمالا دوباره با حضور این 3بازیکن، به ترکیب قدیمی بازمی‌گردد. حریف امروز سرخپوشان، تیمی است که در انتهای جدول نشسته و به‌گفته سرمربی‌اش برای یک بازی بسته و تدافعی به تهران می‌آید.
 
   عصر دلگیر جمعه
3بازی باقیمانده هفته هم عصر فردا (جمعه) برگزار می‌شوند که اثری از تیم‌های بزرگ و مدعی در این بازی‌ها نیست. مس رفسنجان و فولاد شاید سخت‌ترین بازی فردا باشد چون مس 2بازی اخیرش را برده و فولاد هم 2بازی از 3بازی اخیرش را. ساعت15و همزمان با این بازی در تهران 2 تیم هوادار و پیکان یک بچه‌دربی برگزار می‌کنند و ساعت18در اهواز استقلال خوزستان از گل‌گهر میزبانی می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید