• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 11 آبان 1402
کد مطلب : 207815
+
-

فصل ریاض!

با اعلام ناگهانی رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، میزبانی عربستان در جام‌جهانی‌2034 قطعی شد. این‌بار خبری از برگزاری جلسه‌های متعدد، رأی‌گیری در بین مدیران فیفا و برگزاری مراسم انتخاب میزبان‌ها نبود و اینفانتینو در یک پست اینستاگرامی، میزبانی عربستان را تأیید کرد. بین 2‌میزبانی قبلی قاره آسیا در جام‌جهانی، 20‌سال فاصله وجود داشت اما حالا این فاصله فقط به 12‌سال رسیده است. این سومین میزبانی قاره آسیا در جام‌جهانی و البته دومین میزبانی غرب آسیا در این تورنمنت خواهد بود.
 
   میزبان، بدون رقیب
فقط 2‌کشور در فهرست نامزدهای اولیه میزبانی جام جهانی‌2034 دیده می‌شدند؛ استرالیا و عربستان. با این حال، قبل از تکمیل‌شدن پروسه ثبت‌نام، استرالیا از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد تا عربستان عملا رقیبی برای میزبانی این دوره از بازی‌ها نداشته باشد. خیلی از کشورها درگیر مشکلات ریز و درشت اقتصادی هستند و نمی‌توانند به میزبانی از یک تورنمنت با حضور 40‌تیم فکر کنند. عربستانی‌ها اما همیشه در انتظار این فرصت بودند. آنها با جذب ستاره‌های بزرگ، راه را برای توجه بیشتر به فوتبال‌شان هموار کردند و خیلی زود توانستند پاداش این کار را با امتیاز میزبانی جام جهانی دریافت کنند.
 
    5‌قاره، 10‌کشور
3‌میزبانی بعدی جام‌جهانی، به 10‌کشور در 5قاره مختلف سپرده شده است. البته که در این بین آمریکای‌جنوبی تنها میزبان 3‌بازی خواهد بود. دوره بعدی جام‌جهانی در کانادا، آمریکا و مکزیک برگزار می‌شود، 4‌سال بعد جام جهانی به‌طور مشترک به اروپا و آفریقا می‌رود و در کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش پشت سر گذاشته می‌شود. در این دوره البته قرار است آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه هم میزبان یک‌ مسابقه باشند. 4‌سال پس از آن نیز دوباره میزبانی یک کشور در جام جهانی اتفاق می‌افتد و عصر میزبانی‌های مشترک به پایان می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید