• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 آبان 1402
کد مطلب : 207758
+
-

تکنیک‌های موفقیت در امتحانات

تکنیک‌های موفقیت در امتحانات

این روزها بسیاری از شما سرگرم گذراندن امتحانات میان نیم‌سال هستید. نکات کاربردی زیر به شما کمک می‌کند  این امتحانات را با موفقیت پشت‌سر بگذارید:


ابزارهای کمک‌کننده
 منابع آموزشی، همیشه یکی از ابزارهای کمک‌کننده به دانش‌آموزان برای یادگیری هستند. اما وقتی صحبت از امتحان در میان باشد، هیچ منبعی به کارآمدی نمونه سؤالات امتحانی نخواهد بود. سؤالات امتحانی سال‌های گذشته، شما را با سلیقه‌ی طراحان سؤال، بخش‌های مهم کتاب و مباحث پرتکرار آشنا می‌کند و مانند نقشه‌ راهی مناسب است.

مطالعه‌ی گروهی
نکته‌ی مهم هنگام مطالعه‌ی نمونه سؤالات امتحانی، این است که باید به خوبی بررسی شوند و فقط نگاهی سطحی به آن‌ها نداشت. برای درس‌های سخت‌تر و حل‌کردنی، توجه به این نکته مهم‌تر است. درسی مانند ریاضی را باید به خوبی درک کرد تا بتوان به مسئله‌های آن پاسخ داد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم برای آمادگی شرکت در امتحان ریاضی، نمونه سؤالات آن را به‌صورت گروهی و با کمک دوستانتان حل کنید.

خلاصه‌برداری؛ یک تکنیک عالی
خلاصه‌نویسی یا خلاصه‌برداری از مباحث درسی، تأثیر فوق‌العاده‌ای در یادگیری شما دارد. در زمان درس‌خواندن شما مفاهیم و مباحث را از دیدگاه خود می‌نویسید که همین عمل نوشتن، عمق یادگیری شما را بیش‌تر می‌کند. اما نکته‌ی مهم‌تر،  زمانی است که شما از دست‌نوشته‌های خود، برای مرور درس استفاده می‌کنید و همه‌ی آموزه‌های شما دوباره  یادآوری می‌شود.

زمان‌بندی و برنامه‌ریزی؛دوست یا دشمن!
زمان‌بندی همیشه اهمیت دارد. داشتن برنامه‌ریزی و استفاده درست از زمان، می‌تواند عامل موفقیت شما در امتحان میان‌ترم باشد. برای زمان خود،  ارزش قائل باشید و به درستی از آن بهره ببرید. یادتان باشد برنامه‌ریزی اصولی، زمان را به دوست شما تبدیل می‌کند. اما اگر برنامه‌ی مناسبی نداشته باشید،  بزرگ‌ترین دشمن شما، زمان است!

افزایش قدرت تمرکز
هیچ‌کاری را بدون داشتن تمرکز کافی نمی‌توان درست انجام داد. برای درس‌خواندن هم باید تمرکز کافی داشته باشید و با ذهنی آرام به سراغ مطالب درسی بروید. داشتن خواب کافی، تغذیه مقوی و محل مطالعه مناسب، به‌طور مستقیم روی ذهن و تمرکز شما تأثیر دارند. عوامل حواس‌پرتی مانند گوشی موبایل، تلویزیون و سر و صدای اضافی را از خودتان دور کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید