• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 10 آبان 1402
کد مطلب : 207752
+
-

چالش‌های نارنجی نوجوانی!

چالش‌های نارنجی نوجوانی!

یکتا رحمتی-خبرنگار افتخاری، 16ساله از رشت

کتاب «قلب‌های نارنجی»، نثری روان و دلنشین دارد و دغدغه‌های دوره‌ نوجوانی را خیلی خوب به تصویر کشیده است. به‌همین دلیل نوجوان‌ها می‌توانند به‌راحتی، با شخصیت‌های کتاب همزادپنداری کنند.
قبل از خواندن کتاب، ممکن است این سؤال در ذهن‌تان ایجاد شود که چرا اسم کتاب، قلب‌های نارنجی است؟ این‌جاست که خاص بودن کتاب، به چشم می‌آید و مخاطب را در طول داستان، به‌دنبال پیدا کردن جواب این سؤال می‌کشاند.
اما خود نویسنده، هدف از انتخاب این اسم را این‌گونه عنوان می‌کند: «قلب، سرخ رنگ است و دلیل من از انتخاب نام «قلب‌های نارنجی»، این بود که نشان بدهم نوجوانان هنوز به رشد کاملی نرسیده‌اند. یک نقطه روی زمین‌های از رنگ نارنجی، خود را به خوبی نشان می‌دهد؛ اما روی رنگ سرخ‌ به سختی مشخص می‌شود. این موضوع نشان از تأثیرپذیری نوجوانان دارد؛ آن‌ها همان‌طور که می‌توانند تصمیمات درستی بگیرند، ممکن است اشتباه کرده و نادرست عمل کنند.»
داستان کتاب، درباره‌ی دختری به‌نام «ساده» است. البته او برخلاف اسم ساده‌اش، شخصیت پیچیده‌ای دارد. ساده، در خانواده‌‌ای متوسط زندگی می‌کند. اعضای خانواده‌ی او، پدر را مقصر این موضوع می‌دانند و فکر می‌کنند هوش اقتصادی او چندان خوب نیست. البته برای ساده که به پدرش علاقه‌ی زیادی دارد، این مسائل از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اما آشنایی ساده با دختری به‌نام «آلما»، باورهایش را درباره‌ی شرایط خانواده به چالش می‌کشد...

نام کتاب: قلب‌های نارنجی
نویسنده: مینو کریم‌زاده
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تعداد صفحه: 224 صفحه

این خبر را به اشتراک بگذارید