• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 9 آبان 1402
کد مطلب : 207599
+
-

کسب‌وکار شخصی با وام مشاغل خانگی

سرمایه‌گذاری
کسب‌وکار شخصی با وام مشاغل خانگی

نسخه مشاغل خانگی را اگرچه نمی‌توان برای همه جست‌وجوگران شغل پیچید اما برای برخی از متقاضیان کار می‌تواند یک فرصت بسیار خاص و یک سکو جهت توسعه کسب‌وکارهای شخصی باشد. به همت دولت سیزدهم، درگاه ملی مجوزهای کشور راه‌اندازی شده و بسیاری از مشاغل خانگی که پیش ‌از این برای رسمیت پیدا کردن مجبور به گذراندن مراحل اداری و سازمانی زیادی بودند، حالا می‌توانند بی‌منت و سریع برای دریافت مجوز مورد تقاضا اقدام کنند و مراحل آن را غالبا بدون دخالت کارکنان اداری طی کنند.
البته قرار نیست با یک‌میلیون تومان شغل خانگی راه‌اندازی کنید و اصلا نباید نگران اینکه آموزش ندیده‌اید باشید؛ چراکه تسهیلات جذابی برای مشاغل خانگی پرداخت می‌شود که هم می‌تواند در قالب تأمین سرمایه ابتدایی کار به طرفداران این مشاغل کمک کند و هم با تقویت تأمین سرمایه در گردش، دست آنها را در ابتدای کار بازتر بگذارد.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰میلیون تومان و مشاغل پشتیبان را به‌ازای به‌کارگیری تا ۴۰نفر، ۴میلیارد تومان اعلام کرده که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی و خانگی کافی به‌نظر می‌رسد. آزیتا همتیان به ایسنا گفته است: یکی از برنامه‌های جامع ما برای سال۱۴۰۲ موضوع بازار مشاغل خانگی است؛ زیرا از بحث مجوزها عبور کرده‌ایم و مشکل امضاهای طلایی حل شده و مانع‌زدایی و تسهیلگری‌ها نیز انجام گرفته است؛ ازاین‌رو امسال بازار مشاغل خانگی برای ما مهم است و جزو برنامه‌های اصلی و هدف‌گذاری دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است.
به‌گفته او، پیش‌ از این دو تفاهمنامه با بانک رفاه کارگران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده که جهت تأمین مالی برای تولیدکنندگان و خریداران محصولات مشاغل خانگی و استفاده از سکوهای مجازی فروشی طراحی شده است.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی می‌گوید: حمایت مالی می‌تواند در قالب خریدهای تضمینی محصولات، خرید اقساطی یا تأمین مالی برای خریداران خرد و کلان یا تولیدکنندگانی باشد که از وزارت کار مجوز گرفته و وارد مشاغل خانگی شده‌اند تا در مواقعی که دغدغه فروش داشتند بتوانند با استفاده از ابزارهای بانکی که این 2بانک طراحی کرده‌اند از سکوهای فروش آنها استفاده و محصولاتشان را عرضه کنند. همتیان درباره سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز می‌گوید: سال قبل با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بیشتر شد که بر این اساس تسهیلات فردی تا ۱۵۰میلیون تومان و تسهیلات مشاغل پشتیبان به‌ازای به‌کارگیری تا ۴۰نفر 4میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در 8بانک عامل توزیع می‌شود و نرخ سود آن ۴درصد است. به‌گفته او، امسال بانک مرکزی مبلغ 4هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار وزارت کار قرار داده که از مسیر بانک‌های عامل در این طرح به متقاضیان کسب‌وکارهای خانگی پرداخت می‌شود.
با این حساب، کسانی که ظرفیت راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی دارند یا برای کمک‌خرج می‌توانند ابتکاری در حوزه مشاغل خانگی به خرج بدهند، بد نیست سری به درگاه ملی مجوزها بزنند و با دریافت این تسهیلات و حمایت‌های دولتی، وضعیتی خوشایند برای استقلال شغلی را تجربه کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید