• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 آبان 1402
کد مطلب : 207522
+
-

هواداران منچستریونایتد و آژاکس دست به دعا برده‌اند تا تن‌هاخ به باشگاه هلندی برگردد

برگرد به تیمت!

برگرد به تیمت!

به‌نظر می‌رسد اریک تن‌هاخ و آژاکس دلشان برای هم تنگ شده است. منچستریونایتد با این سرمربی هلندی دربی خانگی منچستر را به همشهریان پرسروصدای خود 3 بر صفر باخت و حرفی برای گفتن نداشت. تیم سابق این‌آقا هم در لیگ هلند برای اولین‌بار به ته جدول چسبیده است. اخراج سرمربی در آژاکس جواب نداده است اما شاید در منچستریونایتد جواب بدهد! هواداران من‌یو هنوز بازی با من‌سیتی تمام نشده بود که نومیدانه ورزشگاه اولدترافورد را ترک کردند.
در بدرفتاری تن‌هاخ با کریستیانو رونالدو، همه اسطوره‌ها و هواداران باشگاه طرف سرمربی را گرفتند. حتی درباره مشکلاتی که اخیرا بین مرد هلندی و سانچو به‌وجود آمده، هیچ‌کس از سانچو حمایت نکرد و این بازیکن مغضوب ممکن است در زمستان به تیمی دیگر واگذار شود اما نتایج و سبک بازی تیم به‌گونه‌ای است که کم‌کم صدای اعتراضات را بلند کرده است. گری نویل، مدافع راست سابق نسل طلایی منچستریونایتد گفته: «ما قرار است که همیشه دانش‌آموزان یک کلاس را مقصر بدانیم یا بعضی وقت‌ها مشکل از معلم است و تقصیر با اوست؟»
    با شکست 5 بر‌2 مقابل آیندهوون صدرنشین، آژاکس برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه در ۵بازی پیاپی شکست خورد تا به قعر جدول ۱۸تیمی اردیویزه سقوط کند؛ ۸بازی، یک‌پیروزی، ۲تساوی، ۵شکست، ۱۳گل زده و ۲۱گل خورده. آیا باشگاه منچستریونایتد تن‌هاخ را برای نجات آژاکس آزاد می‌کند؟ این چیزی است که در حال‌حاضر هواداران 2تیم آرزوی آن را دارند!
    باخت‌های منچستریونایتد، دوباره با بردهایش برابر شد؛ 5باخت از 10بازی اول فصل. این اتفاق برای اولین‌بار از فصل 87-1986 رخ می‌دهد.
    ثبت 11گل زده در 10بازی، من‌یونایتد را به داشتن بدترین خط حمله بین تیم‌های بزرگ انگلیس تبدیل کرد.
    جانشینان سر الکس فرگوسن(تن‌هاخ، مورینیو، فان‌خال، مویز و سولسشائر) طلسم شده‌اند. منچستریونایتد تحت هدایت فرگوسن در اولدترافورد 34شکست را تجربه کرده بود (طی 27‌سال). جانشینان الکس با شکست خانگی پریشب با این تعداد باخت در زمین خودی برابری کردند؛ البته در 10سال.
    برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر و بعد از گذشت 10هفته، 3تیم 24‌امتیاز یا بیشتر دارند: تاتنهام(26)، آرسنال(24)، منچسترسیتی(24). در این جمع اثری از تیم اصلی شهر منچستر نیست.

به لطف من‌یونایتد و آرسنال عملکرد گواردیولا مقابل تیم‌های بزرگ انگلیسی و در زمین این تیم‌ها خوب است. عملکرد گواردیولا در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر مقابل بیگ‌سیکس: آرسنال(6برد، یک شکست و یک تساوی)، منچستریونایتد(5برد، 2شکست و یک تساوی)، چلسی(4برد و 3باخت)، تاتنهام(2برد و 5باخت)، لیورپول(یک برد، 4شکست و 2تساوی).
    39سرمربی مختلف، حداقل 5بار در اولدترافورد تیم خود را هدایت کرده‌اند. گواردیولا تنها کسی است که بیش از 50درصد برد دارد و 62.5درصد از بازی‌های خود را در اولدترافورد با پیروزی به پایان برده(5 از 8). در لیگ برتر فقط آرسن ونگر(12) بیشتر از سرمربی من‌سیتی(8) مقابل منچستریونایتد پیروز شده است؛ اگرچه رکورد این فرانسوی 27.3درصد است(12بار از 44مسابقه).
    گواردیولا با شکست‌دادن مورینیو و سولسشائر در اولدترافورد، نخستین سرمربی من‌سیتی است که در خارج از خانه مقابل 3مربی مختلف منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس پیروز می‌شود. آخرین کسی که به این مهم دست یافت، برایان کلاف بود که بر 5سرمربی مختلف منچستریونایتد(سر مت بازبی، تامی دوچرتی، دیو سکستون، ران اتکینسون و سر الکس فرگوسن) پیروز شد.
    از زمان پیوستن گواردیولا به سیتی، آنها 145امتیاز بیشتر از منچستریونایتد(649 به 504) به‌دست آورده‌اند، 60بازی بیشتر در لیگ برتر برده‌اند(205 بر 145) و 229گل بیشتر به ثمر رسانده‌اند(681 به 452).
    یک‌بار کایل واکر گفته بود گواردیولا رابطه‌ای عالی با برناردو سیلوا دارد و بازیکنان اگر چیزی از سرمربی بخواهند، سیلوا را پیش می‌اندازند. گواردیولا درباره این بازیکن بعد از بازی گفت: «ما از رفتن برناردو سیلوا در تابستان می‌ترسیدیم. او بازیکنی غیرقابل تعویض است. می‌توانم 10دقیقه در مورد اینکه برناردو برای من و ما چه معنایی دارد، صحبت کنم. ما او را دوست داریم. همه او را در رختکن دوست دارند.»

    سیتی وقتی گل اول را می‌زند، غیرممکن است ببازد. برای همین است تن‌هاخ و یونایتدی‌ها به پنالتی اعتراض داشتند و معتقد بودند آن گل بازی را تمام کرد. من‌سیتی در 23‌بازی 21برد و 2تساوی دارد که در آنها گل اول را وارد دروازه حریف کرده. آخرین‌بار فصل پیش مقابل همین منچستریونایتد گل اول را زد و بازی را با نتیجه 2 بر یک باخت.
    شاگردان پپ در 9بازی خارج از خانه در لیگ برتر مقابل یونایتد پیروز شده‌اند که حداقل 2برد بیشتر از هر تیم دیگری است و 8برد از 9پیروزی آنها در 13دیدار اخیرشان به‌دست آمده است.
    سیتی در حال‌حاضر با 3گل یا بیشتر در خانه منچستریونایتد در 3بازی مختلف پیروز شده: 6 بر یک(2011)، 3 بر صفر(2014) و 3 بر صفر(2023). آنها مقابل لیورپول هم همین تعداد برد با اختلاف 3گل یا بیشتر را داشته‌اند.

حالا ارلینگ هالند 68بار با پیراهن منچسترسیتی به میدان رفته که حاصل آن 77تأثیرگذاری مستقیم روی گل‌های این تیم بوده است. او 2گل و یک پاس‌گل را در دربی خارج از خانه ثبت کرد، آن‌هم در شبی که کمتر از 24ساعت به اهدای هشتمین توپ طلای فوتبال اروپا به لیونل مسی به‌دلیل درخشش در جام‌جهانی مانده بود.
    هالند هنوز نیامده، متخصص شهرآورد منچستر شده است. او در 3بازی روی 8گل (5گل و 3پاس‌گل) به تیم اصلی شهر تأثیر مستقیم گذاشته که با رکورد آگوئرو برای سیتی در 13بازی مقابل یونایتد برابر است. بیشترین تعداد گل و پاس‌گل در دربی‌های لیگ برتری منچستر: ۱۳رایان گیگز (۲۹بازی)، ۱۰اریک کانتونا (۶بازی)، ۹وین رونی (۲۱بازی)، ۸سرخیو آگوئرو (۱۳ بازی)، ۸ارلینگ هالند (۳بازی).
    با بریس در این بازی، تعداد گل‌های لیگ برتری ارلینگ هالند و منچستریونایتد در این فصل در عدد۱۱ برابر شد.
    آمار هالند واقعا دیوانه‌وار است. اگر آمار او را با یک دیوانه دیگر به نام امباپه مقایسه کنید، می‌بینید که مهاجم نروژی از همتای فرانسوی‌اش دیوانه‌تر نباشد، عاقل‌تر هم نیست؛ هالند 278بازی، 255گل، 50‌پاس‌گل و 7جام و امباپه 408بازی، 296گل، 143پاس‌گل و 17جام.
    هالند در 23بازی خارج از خانه در لیگ برتر 20گل به ثمر رسانده که کمترین بازی مورد نیاز برای رسیدن به این رقم در این رقابت‌هاست. او رکورد 20گل کوین فیلیپس در 28بازی اول خارج از خانه خود را پشت سر گذاشت.
    ارلینگ هالند در 23سالگی به رکورد 200گل در بازی‌های باشگاهی رسید.
    هویلوند، مهاجم دانمارکی من‌یونایتد گفته بود نباید با هالند مقایسه شود چون هالند خیلی برتر است. او درست گفته. این بازیکن به طلسم 7بازی لیگ برتر و 493دقیقه بدون گل رسید. او در این مدت فقط 11شوت زده و فقط 4شوت به سمت دروازه داشته است. این آمار معادل 2شوت در 90دقیقه است؛ یعنی نیمی از آنچه هالند موفق می‌شود  انجام دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :