• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207449
+
-

درخواست حکم اعدام برای قاتلان رانندگان تریلی

تقویم حوادث
درخواست حکم اعدام برای قاتلان رانندگان تریلی

38سال پیش در چنین روزی دادگاه علنی محاکمه قاتلان رانندگان تریلر در کاخ دادگستری برگزار شد.
روزنامه اطلاعات در 7آبان 64در صفحه 17در این‌باره نوشت:
محاکمه علنی 2 نفر از متهمین به قتل چند تن از رانندگان تریلی‌‌های حامل تیرآهن صبح دیروز در شعبه 145دادگاه کیفری یک به ریاست حجت‌الاسلام رحمت‌الله عروجی در تالار جنایی کاخ دادگستری و با حضور خانواده‌های مقتولین آغاز شد. رئیس دادگاه متهمان را اینگونه معرفی کرد: نام محمد 30ساله، شغل راننده اهل و ساکن کرج و متهم ردیف دوم: احمد 37ساله شغل راننده اهل و ساکن کرج. بعد از معرفی متهمان خانواده مقتولان از ریاست دادگاه تقاضای اشد مجازات را برای متهمین درخواست کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث اطلاعات در تاریخ 10/ 7/ 62 جسد مرد مجهول الهویه‌ای در جاده ساوه کشف شد. در تحقیقات مشخص شد که وی رحیم نام دارد و با تریلی و با بار تیرآهن در مسیر اصفهان به اهر در حرکت بوده است.
در تحقیقات بعدی پس از کشف تریلر مسروقه مقتول با بررسی مدارکی که از داخل این تریلر به‌دست آمد، یکی از متهمین به نام محمد شناسایی و پس از مدتی در منزل مسکونی خود در کرج دستگیر شد.
او در بازجویی مقدماتی همدست خود احمد را معرفی کرد. احمد نیز با تلاش مامورین شعبه یکم آگاهی تهران دستگیر شد و در بازرسی از منزل آن 2نفر 2قبضه اسلحه کمری به کالیبرهای 38و 22با فشنگ‌هایشان به‌دست آمد.
براساس این گزارش و برابر کیفرخواست برای متهم ردیف اول و دوم به اتهام شرکت و معاونت در 3فقره قتل عمد، یک فقره شروع قتل و 4فقره سرقت مسلحانه، فروش تیرآهن‌های مسروقه، شرکت در خرید و فروش سلاح غیرمجاز، کلاهبرداری آهن و جعل اسناد تقاضای صدور حکم اعدام صادر شده است.
شگرد این متهمان اینگونه بوده است که با دیدن تریلرهای حامل تیرآهن در حاشیه جاده‌ها به نزد راننده می‌رفتند و با جلب اعتماد وی در فرصت مناسب با ضرب گلوله او را از پای در می‌آوردند و آهن‌هارا در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

این خبر را به اشتراک بگذارید