• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207400
+
-

خداحافظی با یکی از یاران «فرندز»

پیکر بی‌جان متیو پری، در منزلش پیدا شد

یاد
خداحافظی با یکی از یاران «فرندز»

متیو پری، یکی از بازیگران سریال «فرندز» در ۵۴سالگی درگذشت.به گزارش لس‌آنجلس تایمز،پیکر بی‌جان او دیروز- شنبه- در جکوزی خانه‌اش پیدا شد.
پری بازیگر نقش چندلر سریال «فرندز» بود که در ۱۰فصل از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ روی آنتن رفت و شهرت جهانی یافت.پری در طول سریال با مشکل اعتیاد به مواد‌مخدر دست و پنجه نرم کرد و بعدا در زندگی، به‌ویژه با کتابی که سال پیش با عنوان «دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ: یک خاطره» منتشر کرد در این‌باره مفصل توضیح داد و پس از آن بخش مهمی از توان خود را صرف کمک به دیگرانی کرد که با این مشکل دست به گریبان بودند.
اعتیاد شدید او زندگی را برایش سیاه کرده بود. او 65بار برای ترک اعتیاد تلاش کرد و سال‌های زیادی را در مراکز توانبخشی، درمانی و سم‌زدایی برای به‌دست آوردن سلامتی‌اش صرف کرد. پری در سال2018 به‌خاطر عوارض مصرف مواد‌مخدر تا آستانه مرگ رفت، مدتی را در کما گذراند و به خانواده‌اش گفته شد تنها 2درصد شانس زنده ماندن دارد، اما بخت با متیو پری یار بود تا دوباره به زندگی برگردد. انگار او به شانسی که زندگی به او داد، خودش را متعهد کرده بود.
این بازیگر ۲ بارنامزدی امی در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ را به‌عنوان بازیگر مهمان برجسته در یک‌سریال درام در کارنامه‌اش داشت.او علاوه بر بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی یک تهیه‌کننده پرکار بود ولی بیش از هر چیز با سریال «فرندز» شناخته می‌شد.
سریال «فرندز» که زندگی 6 دوست جوان را در نیویورک‌سیتی به تصویر می‌کشید، از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد. آخرین اپیزود آن ۵۲.۵میلیون بیننده در آمریکا داشت که آن را به پربیننده‌ترین قسمت یک‌سریال تلویزیونی در آن دهه بدل کرد.
شرکت «وارنر برادرز تی وی» اعلام کرد که از «درگذشت دوست عزیزمان متیو پری داغدار شده‌ایم.»پری که در سال۱۹۶۹ در ماساچوست به‌دنیا آمده بود در شهر اتاوا در کانادا بزرگ شد و در نوجوانی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در نقش شخصیتی به‌ نام «چاز راسل» در سریال «بویز» ظاهر شد و در نمایش‌هایی ازجمله «گروئینگ پینز» هم بازی کرد. اما او با «فرندز» یک ستاره بین‌المللی شد؛ سریالی که فراز و نشیب زندگی 6 جوان نیویورکی در یافتن عشق، کار و دوست را به تصویر می‌کشید.
این سریال کمدی همچنین با بازیگری جنیفر انیستون، کورتنی کاکس، دیوید شوییمر، مت لابلانک و لیسا کودرو یکی از موفق‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شد. متیو پری در چندین فیلم سینمایی ازجمله «احمق‌ها بشتابید»، «تقریبا قهرمان» و «همه نه یارد» ظاهر شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :