• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 8 آبان 1402
کد مطلب : 207402
+
-

رونمایی از «رؤیاهای رنگی»

انیمیشن
رونمایی از «رؤیاهای رنگی»

آیین رونمایی از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رؤیاهای رنگی» در گروه سینمایی هنر و تجربه همزمان با روز جهانی انیمیشن در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
محبوبه کلایی، کارگردان انیمیشن «دیوار چهارم» در این مراسم گفت: من تمام آنچه می‌خواستم بیان کنم را در انیمیشنم به شما گفته‌ام. فقط می‌خواهم اشاره کنم که انیمیشن «دیوار چهارم» از دل یک تجربه خانوادگی آمده است.
مهدی خرمیان، کارگردان انیمیشن «سوزنبان» و رئیس آسیفای ایران گفت: می‌خواهم بگویم برای ساخت این ۱۰ انیمیشن کوتاه که امروز در یک سانس ۸۶دقیقه‌ای می‌بینید، ۲۰سال زمان صرف شده است. امیدوارم این انیمیشن‌ها را به دوستانتان معرفی کنید و این اتفاق شروع خوبی باشد برای اینکه جریانی شکل بگیرد که انیمیشن‌های کوتاه بیشتری اکران شوند.
حمید محمدی، کارگردان انیمیشن «گذشته» هم در این مراسم گفت: اکران امروز آثار انیمیشن اتفاقی است که همیشه منتظرش بودیم. همیشه عده‌ای از من می‌پرسیدند فیلم‌های شما در کجا پخش می‌شود و کجا می‌توانیم آنها را ببینیم. پاسخ همیشگی من هم این بود که فقط یکی، دو جشنواره داخلی کارهای ما را نمایش می‌دهند و بعد این آثار که 2 تا 3 سال زمان صرف ساختشان کرده‌ایم، وارد آرشیو می‌شوند.
بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن «سیم ششم» هم گفت: این اتفاق که انیمیشن‌های کوتاه اکران شوند، اتفاق جالبی است و سال‌هاست که درباره آن صحبت می‌شود. ولی این سؤال پیش می‌آید که چقدر مخاطبان از این اکران استقبال می‌کنند؟ به‌نظر من انیمیشن‌های ما برای مردم عام جذاب نخواهد بود و از نمایش آن استقبال نخواهند کرد. ولی این نوع انیمیشن برای مخاطبان هنری و روشنفکر بسیار جذاب خواهد بود. یعنی دانشجویان، فعالان و متخصصان حوزه هنر از تماشای این آثار لذت خواهند برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید