• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 آبان 1402
کد مطلب : 207336
+
-

آرمیتا گراوند درگذشت

آرمیتا گراوند، دختر دانش‌آموز تهرانی که اوایل مهر امسال هنگام عزیمت به مدرسه در ایستگاه متروی میدان شهدا دچار افت فشار و بیهوشی شده بود، پس از به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و 28روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت. به گزارش ایرنا، آرمیتا گراوند، صبح ۹مهر‌ماه گذشته درحالی‌که به همراه دوستان خود قصد ورود به داخل واگن قطار مترو در ایستگاه شهدا را داشت، ناگهان با افت فشار مواجه شده و با برهم خوردن تعادلش، از پشت سر به لبه بیرونی ایستگاه برخورد کرد و مصدوم شد.
شدت برخورد به حدی بود که وی برای دقایقی دچار
ایست قلبی شد و پس از تلاش امدادی چند نفر از شهروندان، کارکنان مترو و عوامل اورژانس، برای ادامه درمان به نزدیک‌ترین بیمارستان تخصصی اعزام شد. متأسفانه آسیب مغزی وارده به مصدوم باعث شد که وی مدتی را در وضعیت کما سپری و صبح شنبه فوت کند. براساس نظریه رسمی پزشکان آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه به مغز و به‌دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن‌رسانی مغزی و اِدم مغزی(تورم مغزی) شده است.
پس از این حادثه تلخ، پدر و مادر آرمیتا همچون دوستان او خواستار دعا برای بهبودی فرزندشان شدند و بر عدم‌حاشیه‌سازی‌ برای دخترشان و به دیدن فیلم‌های مترو و برهم خوردن تعادل آرمیتا و برخورد سرش با سکوی قطار تأکید داشتند .آنها گفتند که آرمیتا ابتدا با کمک دوستانش به خارج از واگن قطار منتقل شد و بعد هم با تماس اورژانس و حضور تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی او را به بیمارستان انتقال دادند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید