• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 7 آبان 1402
کد مطلب : 207314
+
-

پدیده لیگ؛ شین، الف از قزوین!

پدیده لیگ؛ شین، الف از قزوین!

شکست دادن تراکتور در تبریز و فولاد در اهواز در 2 مسابقه متوالی، حتی برای اصلی‌‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. این دقیقا همان کاری است که «شمس‌آذر» موفق شده در 2 بازی اخیرش در فوتبال باشگاهی ایران انجام بدهد. شاگردان سعید دقیقی، تبدیل به پدیده‌های این فصل لیگ برتر شده‌اند. تیمی که تا امروز هم خوب فوتبال بازی کرده و هم نتایج درخشانی به‌دست آورده است. تیمی که از نگاه خیلی‌ها، نامزد اصلی سقوط بود اما به مرور زمان، همه نگاه‌ها را نسبت به‌خودش عوض کرد.

   فقط شروع سخت بود
شروع لیگ برای شمس آذر، سخت‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. آنها مجبور شدند این فصل را با 6‌امتیاز منفی و تکیه اجباری بر قعر جدول شروع کنند اما همین تیم به مرور زمان، خودش را از انتهای جدول جدا کرد. میزان امتیاز کسرشده از این تیم نیز کمی تعدیل شد تا سعید دقیقی و شاگردها، روحیه بهتری به‌دست بیاورند. شمس‌آذر که تا هفته چهارم فقط یک برد در کارنامه داشت، حالا از 3‌بازی اخیرش در لیگ برتر 9‌امتیاز تصاحب کرده است. این تیم حالا به یک تیم میانه جدولی تبدیل شده و بعید به‌نظر می‌رسد آنها با چنین کیفیتی، دیگر خطر سقوط را در اطراف خودشان احساس کنند. البته که هنوز فاصله شمس‌آذر با پایین جدول آنقدر هم زیاد نیست اما فرمی که آنها این روزها از خودشان نشان می‌دهند، شباهت زیادی به یک تیم شگفتی‌ساز دارد.

   یک مربی امیدوارکننده
این سال‌ها خیلی از مربیان جوان فوتبال ایران عملکرد درخشانی نداشته‌اند و یا به سرعت محو شده‌اند. سعید دقیقی اما ظاهرا تصمیم دیگری دارد. او که بعد از پایان دوران فوتبال مدتی به‌عنوان یک مدیر ورزشی فعالیت می‌کرد و حتی در فدراسیون هم بود، موفق شد شمس‌آذر را با اقتدار به لیگ برتر بیاورد. او حالا در لیگ برتر نیز سیمای یک مربی مقتدر و فنی را به تصویر کشیده است. تیم او در زمین مسابقه درخشان ظاهر می‌شود و این چیزی نیست که در نخستین فصل تاریخ باشگاه در لیگ برتر به سادگی به‌دست بیاید.

   در این تیم، همه ستاره‌اند
نکته جالب در مورد درخشش شمس آذر این است که آنها بدون داشتن ستاره‌های خاص در لیگ می‌درخشند. در حقیقت این باشگاه ریخت و پاش تابستانی خاصی هم نداشته اما با وجود این، روزهای فوق‌العاده‌ای را حداقل در 3‌هفته اخیر پشت سر گذاشته است. آنها تیمی یکدست هستند که ستاره ندارند. شاید هم بهتر است بگوییم در این تیم، همه بازیکنان ستاره‌‌اند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید