• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207011
+
-

خطر ریزش سنگ در چالوس

آب و هوا
خطر ریزش سنگ در چالوس

ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان البرز ازجمله جاده چالوس، با نخستین بارش‌های پاییزی محتمل و همه اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطرات در دست انجام است.
به گزارش همشهری، مدیرکل مدیریت بحران البرز با اعلام این خبر به همشهری گفت: «محورهای کوهستانی البرز ازجمله جاده چالوس، طالقان، کردان و ساوجبلاغ همواره با پدیده ریزش سنگ همراه هستند؛ زیرا گرما و سرمای هوا باعث فرسودگی سنگ‌ها می‌شود و معمولا با نخستین بارش ریزش می‌کند. بازدید برای رفع عیوب و اقدامات لازم پیشگیرانه انجام شده ‌است.»
مهدی مهرور افزود: «یکی از وظایف اداره راهداری، لق‌گیری سنگ‌ها و پاکسازی حاشیه راه‌ها، افزودن گاردریل‌ و نیوجرسی، آمادگی برای بارش‌ برف و باران با دپوی شن و نمک، آماده‌باش عوامل در هنگام صدور هشدار با تجهیزات کامل و بازدید از وضعیت تونل‌هاست که برای رفاه حال شهروندان در دست انجام است.»
مهرور ادامه داد: «با تشکیل ستاد فرماندهی، پیشگیری و هماهنگی پاسخ به بحران و برگزاری جلسات متعدد، تمام موارد به دستگاه‌های خدماتی و امدادی در شیوه‌نامه‌ای با35بند ابلاغ شده‌است و همگی برای مواقع بحرانی آماده‌باش خواهند بود.»
طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای آتی در البرز، وزش باد و غبار و بارش پراکنده اتفاق می‌افتد و از این‌رو رئیس پلیس راه البرز از مسافران و گردشگران خواسته تا مسافران در حاشیه جاده کرج - چالوس توقف نکنند.
به‌گفته سرهنگ پیمان کرمی، پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه‌های استان البرز برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های موردنظر مستقر شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز نیز از شهروندان و مسافران خواسته تا از طبیعت‌گردی در مناطق کوهستانی استان البرز پرهیز کنند. محمدباقر خلفی گفت: «در این شرایط ناپایدار جوی، طبیعت‌گردی سبب حوادث احتمالی می‌شود.» تیم‌ امداد و نجات، کوهستان و سیلاب البرز برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات‌رسانی هستند. ۲۰پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید